۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵

مایکروسافت و فیس‌بوک کابل اینترنتی زیردریایی خصوصی می‌سازند

ایتنا- کابل خصوصی تولید شده توسط مایکروسافت و فیس‌بوک ظرفیت‌های جدیدی را برای تبادل داده به وجود خواهد آورد.
مایکروسافت و فیس‌بوک کابل اینترنتی زیردریایی خصوصی می‌سازند


دو شرکت مایکروسافت و فیس‌بوک با همکاری یکدیگر یک کابل زیردریایی برای برقراری ارتباط میان آمریکا و اسپانیا ایجاد خواهند کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، این کابل طول ۴۱۰۰ مایل، ساحل ویرجینیا در آمریکا را به شهر بیلبائو در شمال اسپانیا مرتبط خواهد کرد.

عملیات کابل‌گذاری این دو شرکت در ماه آگوست آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تا اکتبر سال ۲۰۱۷ به پایان برسد. مدیریت این کابل توسط شرکت مخابراتی Telxius صورت می‌گیرد و ظرفیت انتقال داده با استفاده از آن به ۱۶۰ ترابایت در ثانیه می‌رسد.

مایکروسافت این اقدام را گامی مهم در جهت ایجاد زیرساخت‌های نسل جدید اینترنت توصیف کرده است. این کابل خصوصی ظرفیت‌های جدیدی را برای تبادل داده به وجود خواهد آورد.

گوگل در سال ۲۰۱۴ از برقراری ارتباط کابلی زیردریایی میان دو سوی اقیانوس آرام با استفاده از سیستم کابلی جدیدی به نام فستر خبر داده بود. این کابل با ظرفیت ۶۰ ترابایت در ثانیه آمریکا را به ژاپن متصل خواهد کرد و احتمالا تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این نوع کابل‌های پرظرفیت استفاده از خدمت کلود و دیگر خدمات چندرسانه‌ای اینترنتی را در اروپا، آفریقا و خاورمیانه تسهیل می‌کنند.
کد مطلب: 43243
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام