۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶

کابل‌کشی در طول اقیانوس توسط فیس‌بوک و مایکروسافت

ایتنا- دو غول فناوری یعنی مایکروسافت و فیس‌بوک با همکاری یکدیگر پروژه‌ای به نام Marea را آغاز کرده‌اند که شامل انتقال داده‌ها از طریق یک سیستم کابل‌کشی بزرگ در عرض اقیانوس اطلس است.
کابل‌کشی در طول اقیانوس توسط فیس‌بوک و مایکروسافت


دو غول فناوری یعنی مایکروسافت و فیس‌بوک با همکاری یکدیگر پروژه‌ای به نام Marea را آغاز کرده‌اند که شامل انتقال داده‌ها از طریق یک سیستم کابل‌کشی بزرگ در عرض اقیانوس اطلس است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، فیس‌بوک به‌عنوان یکی از پرکاربرترین شرکت‌های جهان در زمینه اینترنت مطرح است و رقمی بالاتر از دو میلیارد نفر از خدمات آنلاین این شرکت بهره می‌برند.

از سوی دیگر مایکروسافت نیز با سیستم‌های نرم‌افزاری و خدمات ابری پیشرفته خود نیاز به کنترل جریان داده برای میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد.

 

نیاز این دو شرکت به تامین منابع داده در قاره اروپا موجب شده است تا شاهد اجرایی شدن پروژه‌ای به نام Marea باشیم که می‌تواند تحول بزرگی در انتقال داده‌های اینترنتی از آمریکا به اروپا ایجاد نماید.

این پروژه شامل ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری بسیار نیرومند بین آمریکا و اسپانیا است که موجب می‌شود تا بتوان داده‌هایی را با سرعت ۱۶۰ ترابایت بر ثانیه در آن انتقال داد.

این پروژه در سال ۲۰۱۷ میلادی و در ماه اکتبر به مرحله اجرایی شدن خواهد رسید و علاوه بر مایکروسافت و فیس‌بوک، سایر شرکت‌ها نیز امکان استفاده از آن را خواهند داشت.
 
کد مطلب: 43220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام