کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روشی که هکرها از 1400 خودپرداز 12.7 میلیون دلار سرقت کردند را بخوانید

سايت خبری خبر آنلاین , 4 خرداد 1395 ساعت 13:33

ایتنا - هکرها با استفاده از دیتای به‌سرقت‌رفته از مشتریان در آفریقای جنوبی، بیش از 12.7 میلیون دلار با استفاده از خودپردازهای ژاپن کاسب شدند.




به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، معمولاً وقتی دیتای بانکی شما جزو اطلاعات به‌سرقت‌رفته به دلیل رخنه و شکاف امنیتی است، نگران می‌شوید که چگونه هکرها می‌توانند از این دیتا سوءاستفاده کنند.

خوب، برخی اوقات این رخنه وسیله‌ای برای سرقت به‌صورت فیزیکی هم می‌شود. ۱۵ ماه می تیمی از هکرها در عرض ۲ ساعت از ۱۴۰۰ خودپرداز ژاپن بیش از ۱۲.۷ میلیون دلار به سرقت بردند.

مأموران امنیتی فکر می‌کنند ۱۰۰ هکر در توکیو و ۱۶ استان دیگر درگیر این موضوع شدند. درواقع هکرها با سرقت دیتا و ساخت ۱۶۰۰ کارت اعتباری از روی دیتای به‌سرقت‌رفته، هدف خود را عملی کردند؛ درحالی‌که محدودیت برداشت برای هر کارت ۱۰۰ هزار ین بوده اما در نهایت ۱۲.۷ میلیون دلار برداشت غیرقانونی شده است که بیشتر از رقم محدودیت برداشت است. (برخی ابعاد ماجرا در هاله‌ای از ابهام است)

پلیس ژاپن با همکاری مامورانی از افریقای جنوبی و اینترپل دنبال ردپای مظنونین می‌گردند. درواقع هنوز معلوم نیست دیتای موردنظر چگونه از مشتریان در افریقای جنوبی به‌سرقت رفته است اما حدس زده می‌شود از روش card skimming در طول مدت‌زمان طولانی استفاده‌شده و بعد از روی دیتای اخذشده کارت‌های جعلی اما قابل‌استفاده ساخته‌ شده است.


کد مطلب: 43097

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43097/روشی-هکرها-1400-خودپرداز-12-7-میلیون-دلار-سرقت-کردند-بخوانید

ايتنا
  https://www.itna.ir