۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶

مرگ ویندوزفون در بازار سیستم‌عامل‌های همراه

سامسونگ در رتبه اول فروش
ایتنا- مایکروسافت در اندیشه فروش واحد تولید گوشی‌های هوشمند خود به شرکت فاکسکان به بهای ۳۵۰ میلیون دلار است.
مرگ ویندوزفون در بازار سیستم‌عامل‌های همراه


تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ رشد ۳.۹ درصدی داشته است.


به گزارش ایتنا از فارس، یکی از نکات جالب گزارش گارتنر سهم کمتر از یک درصدی سیستم‌عامل ویندوزفون از بازار سیستم‌عامل‌های همراه است که نشان می‌دهد مایکروسافت نتوانسته محبوبیتی در این زمینه کسب کند. این در حالی است که نسخه رومیزی سیستم‌عامل ویندوز کماکان محبوبیت زیادی دارد.

این آمار در عمل به معنای مرگ ویندوزفون است، زیرا از مجموع ۳۴۹ میلیون گوشی هوشمند فروخته شده در سراسر جهان تنها حدود ۲.۴ میلیون واحد از آنها دارای سیستم‌عامل ویندوزفون بوده‌اند که حدود ۰.۷ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ حدود ۷۸ درصد از کل گوشی‌های همراه فروخته شده در جهان را گوشی‌های هوشمند تشکیل داده‌اند.

ویندوزفون در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ حدود ۲.۵ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت. کارشناسان معتقدند با تداوم این وضعیت ممکن است در آینده نزدیک شاهد توقف عرضه گوشی‌های لومیا باشیم که دارای سیستم‌عامل ویندوزفون هستند. به خصوص که مایکروسافت در اندیشه فروش واحد تولید گوشی‌های هوشمند خود به شرکت فاکسکان به بهای ۳۵۰ میلیون دلار است.

مایکروسافت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ تنها ۲.۳ میلیون واحد گوشی لومیا فروخته که در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ حدود ۷۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. این امر منجر به کاهش ۴۶ درصدی درآمد مایکروسافت از محل عرضه گوشی‌های هوشمند نیز شد.

بر طبق همین گزارش گارتنر استقبال خوب از گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت در بازارهای نوظهور و به خصوص عرضه گوشی‌های نسل چهارم با قیمت‌های مناسب از عوامل رونق بازار این محصول بوده است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ سامسونگ با کسب سهم ۲۳.۲ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند و فروش بیش از ۸۱ میلیون گوشی هوشمند در رتبه اول بوده و اپل و هوآووی با سهم ۱۴.۸ و ۸.۳ درصدی رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت نه چندان مشهور چینی Oppo با موفقیتی چشمگیر ۴.۶ درصد از بازار و رتبه چهارم را از آن خود کرده و شیائومی با سهم ۴.۳ درصدی در رتبه پنجم است.

همچنین مطابق روال قبلی سیستم‌عامل اندروید با سهم ۸۴.۱ درصدی در رتبه اول و iOS و ویندوز با سهم ۱۴.۸ درصدی و ۰.۷ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم هستند. سیستم‌عامل بلاک‌بری هم تنها ۰.۲ درصد از بازار را در اختیار دارد.
کد مطلب: 43095
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام