۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱

تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم گردش آزادانه اطلاعات

ایتنا - «این مسئله برای رقبای اروپایی بسیار حیاتی است که در قبال پیشرفت‌های جدیدی که در دنیای فناوری دیجیتال و مدل‌های اقتصادی ظهور می‌کنند، رویکردی مثبت اتخاذ نمایند.
تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم گردش آزادانه اطلاعات


بیش از نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا خواستار حذف موانع جریان آزاد اطلاعات شدند تا اطمینان خاطر فراهم شود که امکان گردش اطلاعات بصورت آزادانه چه در داخل و چه در خارج از ۲۸ کشور عضو این اتحادیه بصورت کامل فراهم است. این کشورها به این منظور و برای بهره‌مندی کامل از فناوری‌های جدید خواهان اقدامات جدی‌تر شدند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از رویترز، در نامه‌ای به کمیسیون اروپا و هلند(که در حال حاضر عهده‌دار ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپاست) وزرای کشورهایی از جمله‌ لهستان، انگلستان، سوئد و فنلاند خواستار کسب اطمینان از این نکته شدند که قوانین و مقررات، هیچ مانعی برای گردش آزادانه اطلاعات فراهم نمی‌آورد، و ضمنا برای رقابت و فعالیت شرکت‌ها در قبال پلتفرم‌های عظیم مانند آمازون و فیس‌بوک هم ایجاد مشکل نمی‌کند.

این وزرای اروپایی در نامه خود نوشته‌اند: «این مسئله برای رقبای اروپایی بسیار حیاتی است که در قبال پیشرفت‌های جدیدی که در دنیای فناوری دیجیتال و مدل‌های اقتصادی ظهور می‌کنند، رویکردی مثبت اتخاذ نمایند.»




گفتنی است وزرای کشورهای بلژیک، بریتانیا، بلغارستان، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، ایرلند، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، لهستان، اسلوونی و سوئد این نامه را امضاء کرده‌اند.
این وزرا همچنین تاکید کرده‌اند: «اروپا می‌تواند به‌طور قابل توجهی از فناوری‌های جدید مبتنی بر داده بهره‌مند شود، البته در صورتی که بستر و چارچوب‌های قانونی لازم در این زمینه مهیا گردد.»

در سال گذشته این کمیسیون از استراتژی واحد دیجیتال خود در بازار پرده‌برداری کرد. این استرتژی شامل یک طرح گسترده برای کاهش موانع در جهان آنلاین است که به اروپا شانس بیشتری برای رقابت با غول‌های فناوری و به طور ویژه ایالات متحده را می‌دهد.
این استراتژی ضمنا با اتهام حمایت یکطرفه هم مواجه شد که البته کمیسیون اروپا این اتهامات را کاملا بی‌اساس دانسته است.

نهاد ناظر این استراتژی با تاکید بر لزوم حذف محدودیت‌های ارسال و دریافت داده‌ها، افزوده است: «اجازه دادن به جریان آزاد انتشار اطلاعات در سراسر اتحادیه اروپا بسیار مهم است، هرچند برخی کشور‌های عضو اید‌ه‌هایی در باب ترجمه و بومی‌سازی داده‌ها در داخل کشور‌های خودشان دارند، اما باید بدانند که در مسیر رشد فناوری،‌ایده خوبی را اتخاذ نکرده‌اند و در نهایت به بن‌بست می‌خورند.»
 
کد مطلب: 43058
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اجازه دادن به جریان آزاد انتشار اطلاعات در سراسر اتحادیه اروپا بسیار مهم است، هرچند برخی کشور‌های عضو اید‌ه‌هایی در باب ترجمه و بومی‌سازی داده‌ها در داخل کشور‌های خودشان دارند، اما باید بدانند که در مسیر رشد فناوری،‌ایده خوبی را اتخاذ نکرده‌اند و در نهایت به بن‌بست می‌خورند.
مسئولان ایرانی هم دارن راه شکست خورده رو میرن جلو
feedback
Iran, Islamic Republic of
طرح جدید انگلیس برای نفوذ به اموات ما!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام