۰
plusresetminus
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷

هشدار اسنودن: نرم‌افزار پیام‌رسان گوگل خطرناک است

ایتنا - برنامه "الو" گوگل، برخلاف پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و یا سرویس آی‌مسج اپل، از رمزنگاری اند-تو-اند در حالت پیش‌فرض استفاده نمی‌کند.
هشدار اسنودن: نرم‌افزار پیام‌رسان گوگل خطرناک است


همزمان با گسترش روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نیز نرم‌افزارهای پیام‌رسان، شرکت گوگل نیز تصمیم گرفته وارد این میدان شود و اخیرا با معرفی نرم‌افزار جدید خود Allo  رقابت خود با دیگران را جدی‌تر کرده است.
این در حالی است که ادوارد اسنودن از این اپلیکیشن جدید پیام‌رسانی گوگل نه تنها استقبالی نکرده، بلکه به مردم هشدار داده است تا از استفاده ناامن از این برنامه خودداری کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، انتقاد مورد نظر این کارشناس از اینجا ناشی می‌شود که برنامه "الو" گوگل، برخلاف پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و یا سرویس آی‌مسج اپل، از رمزنگاری اند-تو-اند در حالت پیش‌فرض استفاده نمی‌کند، و این امکان بصورت معمول خاموش است. هر چند کاربر می‌تواند بسادگی آن را روشن نماید،‌ اما همین نکته باعث انتقاد کارشناسان امنیتی از جمله اسنودن شده است.



گفتنی است بتازگی گوگل از تعدادی برنامه جدید در افتتاحیه کنفراس I/O پرده‌برداری کرد. اولین برنامه الو بود که تلاش گوگل برای فعال نگه‌داشتن خود در عرصه پیام‌های متنی به شمار می‌رود.
استفاده از این برنامه برای تلفن‌های موبایل ساده است، اما به عنوان یک موتور یادگیری قدرتمند در پشت‌صحنه گوگل کمی پیچیده‌تر می‌شود. همیچنین می‌تواند آن‌چه در یک پیام تصویری وجود دارد را کشف کند و پاسخ‌های مناسبی ارائه دهد.

گوگل ادعا می‌کند می‌تواند به شما سبک منحصربه‌فردتان را یاد دهد و برای خدمت به شما پاسخ‌های مناسبی برایتان دست و پا کند. به عنوان مثال، اگر یک دوست عکس نوزادش را برایتان بفرستد، دستیار هوشمند احتمالا این پاسخ را خواهد داد: «خیلی بامزه است!» یا: «به نظرم اصلا جذاب نبود!» در هر صورت، تکنولوژی به‌کار رفته در این دستیار بسیار هوشمند است و می‌تواند از سیری اپل بسیار جذاب‌تر و مفیدتر بنظر برسد.

این نرم‌افزار تا تابستان برای اندروید و آی.او.اس به دست کاربران می‌رسد.

عموم برنامه‌های تماس ویدیویی، خواستار استفاده از رمزنگاری اند-تو-اند برای جلوگیری از حمله هکر‌ها و جاسوسی در ویدیوچت خود هستند، و از همین روست که خاموش کردن این امکان در نرم‌افزار مزبور موجب بروز انتقاداتی شده است.
 
کد مطلب: 43007
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام