۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳

پایان برخی تحریم‌های گوگل بر ضد کاربران ایرانی

ایتنا- گوگل با تغییر در برخی سیاست‌های خصمانه خود علیه کاربران ایرانی دسترسی آنان به برخی خدمات خود که تا به حال ممکن نبوده را امکان‌پذیر کرده است.
پایان برخی تحریم‌های گوگل بر ضد کاربران ایرانی


از جمله خدمات مهم گوگل که دسترسی به آنها از داخل ایران و با آدرس‌های IP کشورمان ممکن شده می‌توان به گوگل انالیتیکس اشاره کرد که ابزاری رایگان برای دسترسی مدیران سایت‌ها به آمار تفکیکی بازدید است. تا پیش از این استفاده از analytics.google.com از داخل ایران تنها با نرم افزارهای ضدفیلتر ممکن بود.


به گزارش ایتنا از فارس، یکی دیگر از خدمات گوگل که بعد از رفع تحریم‌های ظالمانه از روز شنبه از داخل ایران در دسترس قرار گرفته می‌توان به console.developers.google.com اشاره کرد که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد رابط‌های کاربری و اجزای داخلی برنامه‌ها و خدمات محبوب گوگل مانند نقشه، یوتیوب و ... را مشاهده و بررسی کنند.

Polymer نام خدمات دیگر باز شده برای تعریف و تغییر شکل برخی مؤلفه‌های وب‌سایت‌هاست که گوگل در دسترس کاربران ایرانی قرار می‌دهد. خدمات کلود گوگل به نشانی cloud.google.com و سرویس برنامه‌های همراه این شرکت به نشانی apps.google.com هم از این به بعد برای کاربران ایرانی قابل استفاده است.

البته این شرکت هنوز همه مشکلاتی را که بر سر راه استفاده کاربران داخل ایران از خدمات خود وجود دارد برطرف نکرده است. به عنوان مثال اگر چه دسترسی به سایت Waze.com ممکن شده، اما برنامه همراه آن هنوز به درستی از داخل ایران قابل استفاده نیست. ویز یک نرم‌افزار بررسی ترافیک و مسیریابی بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا جی.پی.اس است که از سیستم ناوبری ترن‌بای‌ترن استفاده می‌کند.
کد مطلب: 42956
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام