کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمپینی برای راه‌اندازی رادیو بر روی تلفن‌های همراه هوشمند

27 ارديبهشت 1395 ساعت 12:37

ایتنا- به‌تازگی کمپینی جهانی تشکیل شده است تا شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه را مجبور به استفاده از تراشه‌های رادیوی اف ام کند که بر روی بیشتر تلفن‌های همراه وجود داشته ولی فعال نیستند.




به‌تازگی کمپینی جهانی تشکیل شده است تا شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه را مجبور به استفاده از تراشه‌های رادیوی اف ام کند که بر روی بیشتر تلفن‌های همراه وجود داشته ولی فعال نیستند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی CBC، شاید کمتر کسی در میان آشنایان و اطرافیان ما وجود داشته باشد که هنوز به رادیو گوش فرا دهد با این‌ حال در سطح جهانی رادیو همچنان محبوبیت نسبی خود را حفظ کرده است و بسیاری از افراد دوست دارند تا این سیستم رسانه‌ای قدیمی را بر روی تلفن‌های همراه هوشمند خود در اختیار داشته باشند.

نکته جالب این است که بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند به چیپ مربوط به فعال‌سازی رادیو مجهز هستند ولی عملا از آن بهره نمی‌برند.

علت اصلی این امر نیز این است که سیستم‌های رادیویی مبتنی بر اینترنت همراه و شبکه‌های وای‌فای در دنیای امروزی ما به‌شدت در حال رشد هستند.


همین موضوع نیز موجب شده است تا چیپ‌های یاد شده بر روی تلفن‌های همراه غیرفعال باقی بمانند که این امر با اعتراض جهانی کاربران روبرو شده است.

این اعتراض به‌صورت یک کمپین با نام رادیوی رایگان بر روی تلفن همراه من شکل رسمی به خود گرفته است و بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه به این کمپین که از کانادا آغاز شده بوده است پیوسته‌اند.

شایان‌ذکر است که بخش عمده‌ای از اعتراض افراد این کمپین به شرکت اپل و تلفن همراه آیفون وارد است زیرا گفته می‌شود که این دستگاه علیرغم داشتن این چیپ امکان استفاده از آن را به کاربران نمی‌دهد.
 


کد مطلب: 42942

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42942/کمپینی-راه-اندازی-رادیو-روی-تلفن-های-همراه-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir