کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه سریع بسته امنیتی برای باگ آیتیونز

27 ارديبهشت 1395 ساعت 14:40

ایتنا- در هفته گذشته شاهد ظهور یک باگ بسیار خطرناک بر روی سیستم آیتیونز شرکت اپل بودیم که موجب پاک شدن لایبرری کاربران این شبکه می‌شد ولی اپل به‌سرعت برای عرضه وصله برای این حفره اقدام کرده است.




در هفته گذشته شاهد ظهور یک باگ بسیار خطرناک بر روی سیستم آیتیونز شرکت اپل بودیم که موجب پاک شدن لایبرری کاربران این شبکه می‌شد ولی اپل به‌سرعت برای عرضه وصله برای این حفره اقدام کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، به نظر می‌رسد که سیستم‌های آنلاین شرکت اپل دیگر مانند سابق امن نیستند و تعداد موارد هک شدن این سیستم‌ها توسط هکرها به‌ دفعات بیش از چند سال اخیر شده است.

آخرین مورد مربوط به مشکلات به وجود آمده در سیستم‌های اپل، یک باگ دردسرساز در سیستم آیتیونز بود که موجب ایجاد اختلالاتی شدید در این سیستم شده بود.

 

این باگ به نحوی عمل می‌کرد که کسانی که توسط آن با آسیب روبرو می‌شدند ممکن بود حتی تمام لایبرری داده‌های خود در آیتیونز را به‌ یک‌باره پاک‌شده بیابند.

البته اپل مدعی شده است که این مشکل چندان بحرانی نیز نبوده و تنها تعداد اندکی از کاربران آیتیونز به‌واسطه آن با مشکل روبرو شده‌اند ولی در حقیقت می‌توان گفت که اپل سابقه چندان خوبی در کوچک نمایی مشکلات موجود در سیستم‌های خود ندارد و به همین دلیل نیز نمی‌توان میزان همه‌گیر بودن این مشکل را به‌صورت دقیق تخمین زد.

با این‌ حال اپل اعلام کرده است که مهندسان این شرکت در حال تلاش برای ارائه بهترین راهکار جهت رفع این مشکل هستند و به‌زودی شاهد عرضه بسته امنیتی برای این باگ خواهیم بود.
 


کد مطلب: 42932

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42932/عرضه-سریع-بسته-امنیتی-باگ-آیتیونز

ايتنا
  https://www.itna.ir