۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۵

یک چهارم کاربران ویندوز از مرورگر بی‌اعتبار IE استفاده می‌کنند

ایتنا - جالب است بدانید ۸۲ درصد از کاربران کروم، آخرین نسخه به‌روزرسانی شده این مرورگر را دارند، در حالی که در مقایسه با آن، ۵۸ درصد از کاربران اینترنت‌ اکسپلورر/اج و نیز ۶۶ درصد از کاربران فایرفاکس مرورگر خود را به‌روز کرده‌اند.
یک چهارم کاربران ویندوز از مرورگر بی‌اعتبار IE استفاده می‌کنند


مطالعات جدید امنیتی نشان می‌دهد که وقتی سخن از مرورگرها اینترنتی و امنیت آنها می‌شود، بنظر می‌رسد اکثر کاربران به جنبه امنیتی بسیار مهم موضوع توجهی ندارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این مطالعه نشان می‌دهد که یک‌چهارم از دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز بی‌اعتبارند، و برخی از آنها هنوز از مرورگر خارج از رده "اینترنت اکسپلورر" استفاده می‌کنند. این مشکل ناشی از استفاده برخی مردم از ویندوز XP و حتی استفاده از IE ویندوز ۷ و ۸ است که می‌توانید در آنها بیش از ۷۰۰ آسیب‌پذیری امنیتی پیدا کنید.

این گزارش در ادامه به ستایش کروم به‌عنوان مرورگری که بیشترین به‌روزرسانی را دارد می‌پردازد. جالب است بدانید ۸۲ درصد از کاربران کروم، آخرین نسخه به‌روزرسانی شده این مرورگر را دارند، در حالی که در مقایسه با آن، ۵۸ درصد از کاربران اینترنت‌ اکسپلورر/اج و نیز ۶۶ درصد از کاربران فایرفاکس مرورگر خود را به‌روز کرده‌اند.

البته شایان ذکر است که کروم خود را کاملا در خفا به‌روزرسانی می‌کنند و اغلب کاربران نمی‌دانند که مرورگرشان به‌روز شده است.


نکته عجیب این گزارش زمانی به چشم می‌آید که بدانیم در همان روز سیستم‌ عامل دیگر گوگل یعنی اندروید از سوی نهاد رگولاتوری و مراکز امنیتی مورد بررسی قرار گرفته تا معلوم شود چرا به‌روزرسانی آن دیر به دیر انجام ‌می‌شود.

جای تعجب نیست که کاربران مک به‌طور قابل توجهی بیشتر از کاربران ویندوز به‌روز می‌شوند.
همچنین این گزارش همزمان به بی‌ثباتی نسبی ویندوز در ارتقاء دادن و بازاریابی سنگین نسخه‌های جدید اپل نیز اشاره کرده است.
همچنان شاید دور از موضوع نباشد که بگوییم ۶۰ درصد از کاربران فلش(Adobe) و ۷۲ درصد از کاربران جاوا نیز هنوز از نسخه‌های قدیمی و به‌روزنشده استفاده میکنند.

این نکته نیز گفتنی است که در حال حاضر بسیاری از مرورگرها دسترسی به پلاگین‌ها را(که گاه مخاطرات امنیتی دارند) به طور پیش‌فرض خاموش کرده‌اند و تبلیغات گوگل نیز آنها را مسدود می‌نماید.
 
کد مطلب: 42854
نام شما
آدرس ايميل شما


وبسرويس پيامک
feedback
Romania
ممنون بابت اطلاع رسانی و سایت خوبتون
پدرام
feedback
Romania
به نظر من گوگل کروم بهترین مرورگر دنیا در حال حاضر هست.هم از نظر امنیت هم سرعت بارگزاری
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام