کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر آمازون به دنبال تحقق رویای تجاری‌سازی سفر به فضا

خبرگزاری فارس , 19 ارديبهشت 1395 ساعت 14:13

ایتنا- آمازون در نوامبر گذشته راکتی را به عمق ۱۰۰ کیلومتری فضا فرستاد و با موفقیت نیز آن را به زمین بازگرداند.




جف بزوس مدیرعامل آمازون و موسس شرکت خصوصی بلو اوریجین که برای ارائه خدمات سفر فضایی تلاش می‌کند، رویاهای خود در مورد زندگی و کار میلیون‌ها نفر در خارج از کره زمین را علنی کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، وی که رقیب الون ماسک مدیر SpaceX محسوب می‌شود هدف متفاوتی دارد. در حالی که SpaceX به دنبال پرتاب موشک‌ها و سفینه‌های فضایی گران قیمت به فضاست، Blue Origin بر روی ارتقای فناوری‌هایی متمرکز شده که به شهروندان عادی امکان خواهد داد بدون صرف هزینه‌های کلان به فضا سفر کنند.

این شرکت در نوامبر گذشته راکتی را به عمق ۱۰۰ کیلومتری فضا فرستاد و با موفقیت نیز آن را به زمین بازگرداند. اگر چه جف بزوس به جزئیات زیادی در مورد برنامه‌های خود اشاره نکرده، اما منابع مطلع از طرح‌های طولانی مدت آن برای همه‌گیر کردن مسافرت‌های فضایی خبر می‌دهند.

وی به تازگی از اشتیاق خود به تجاری‌سازی مسافرت‌های فضایی پرده برداشته و در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست گفته است: من از کودکی می‌خواستم یک شرکت در زمینه امور فضایی تاسیس کنم. اما انتظار نداشتم که منابع این کار فراهم شود. با موفقیت آمازون می‌توانم رویای کودکی خودم را محقق کنم.

جف بزوس افزوده که در آینده مردم نه تنها در قالب سفرهای جهانگردی به فضا مسافرت می‌کنند، بلکه بسیاری از آنها مشغول کار و زندگی در فضا می‌شوند. به گفته وی یک گروه کوچک در Blue Origin مشغول کار برای عملی کردن این ایده هستند و حتی تلاش برای ساخت سفینه‌های فضایی به همین منظور در جریان است.


کد مطلب: 42786

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42786/مدیر-آمازون-دنبال-تحقق-رویای-تجاری-سازی-سفر-فضا

ايتنا
  https://www.itna.ir