۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶

شکایت از فیس‌بوک به علت نقض حریم شخصی کاربران

ایتنا- سیستم جدید فیس‌بوک با استفاده از سیستم برچسب‌زنی نام کاربران در فیس‌بوک تلاش می‌کند، هویت واقعی فردی که به دنبال ورود در این شبکه اجتماعی است را شناسایی کند.
شکایت از فیس‌بوک به علت نقض حریم شخصی کاربران


به تازگی شکایتی علیه فیس‌بوک تقدیم دادگاه شده و این شرکت به علت ارائه خدمات شناسایی کاربران با بررسی چهره آنان به نقض حریم‌شخصی افراد متهم شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این احتمال وجود دارد که در صورت محکومیت نهایی فیس‌بوک این شرکت نتواند از فناوری تشخیص چهره به عنوان یک قابلیت امنیتی برای تصدیق هویت کاربران خود استفاده کند.

سیستم یاد شده با استفاده از سیستم برچسب‌زنی نام کاربران در فیس‌بوک تلاش می‌کند، هویت واقعی فردی که به دنبال ورود در این شبکه اجتماعی است را شناسایی کند. اما در دادخواست ارائه شده به دادگاه ادعا شده که این سیستم با بررسی چهره افراد و شناسایی آنها بدون جلب رضایت کاربران به افشای عمومی هویت افراد کمک می‌کند.

سیستم یاد شده در تناقض با مفاد قانون Biometric Information Privacy Act دانسته شده که جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک مانند اثرانگشت یا ویژگی‌های چهره که منجربه شناسایی افراد شود، را بدون رضایت فرد ممنوع می‌کند. انتظار می‌رود رسیدگی به این پرونده چند هفته‌ای به طول بینجامد.
کد مطلب: 42756
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام