۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹

سهم نسخه‌های مایکروسافت در بازار

ایتنا- سهم بازار ویندوز ۷ بالاخره به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافت، اما رشد ویندوز ۱۰ کند شد.
سهم نسخه‌های مایکروسافت در بازار


اوایل سال میلادی جاری، مایکروسافت اعلام کرد که کاربران رایانه‌های شخصی با قرار دادن خود در معرض ریسک، به دلیل نگرانی درباره سازگاری سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و بحث امنیت، هنوز هم از سیستم‌عامل ویندوز۷ استفاده می‌کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در آن زمان، ویندوز ۷ هنوز هم سیستم‌عامل انتخابی ۵۵ درصد تمامی کامپیوترها بود. گزارش جدیدی بیان می‌کند درحالی که ویندوز ۷ هنوز هم سلطان سیستم‌های‌عامل است، اما دیگر قدرت بلامنازع اکثریت کامپوترهای جهانی نیست.

۹ ماه پس از اینکه ویندوز ۱۰ منتشر شد، در پایان ماه آوریل، سهام بازار ویندوز۷ بالاخره به کمتر از ۵۰ درصد رسید، در حالی که سهام بازار ویندوز XP به عدد تک‌رقمی ۹.۶۶ درصد رسیده است. ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ به صورت ترکیبی ۱۲.۱۱ درصد از سهم بازار را دارند، درحالی که انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

مایکروسافت پیش از این بیان کرده بود که در حال ایجاد اجبار برای مجهز کردن یک میلیارد دستگاه به ویندوز ۱۰ در طول دو تا سه سال است و پس از گذشت هشت ماه از انتشار آن، این سیستم‌عامل بر روی ۲۷۰ میلیون دستگاه نصب شد که با ۱۴.۵ درصد از سهام بازار، رقم خوبی بود.

اگرچه رشد ویندوز ۱۰ در حال کند شدن است، از آنجایی که با به دست آوردن سهم ناچیز ۰.۲۰ درصد در ماه آوریل، به ۱۴.۳۵ درصد رسید. همان‌طور که به نظر می‌رسد، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید که ویندوز ۱۰ بتواند از ویندوز ۷ به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل برای کامپیوترها عبور کند. نصب سیستم‌عامل بر روی یک میلیون دستگاه با کاهش رشد به نظر سخت‌تر است، اما مایکروسافت هنوز هم می‌تواند به این رقم برسد.

با این وجود، ویندوز ۷ دلیل کاهش رشد ویندوز ۱۰ نیست. این سیستم‌عامل در ژوئن ۲۰۱۵، ۶۰ درصد از سهم بازار را در دست داشت، پیش از اینکه ویندوز ۱۰ راه‌اندازی شود، اما این رقم اوایل سال به ۵۲.۴۷ درصد کاهش یافت و حالا در اوایل آوریل به ۴۹.۷۹ درصد رسیده است.

دلیل کاهش رشد ویندوز ۱۰ می‌تواند این حقیقت باشد که برای اولین‌بار، ویندوز کمتر از ۹۰ درصد از سهام بازار را دارد، اگرچه به احتمال زیاد انتظار می‌رود که این رقم در اواخر ماه آینده به بیش از ۹۰ درصد بازگردد.
کد مطلب: 42747
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام