۰
plusresetminus
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱

توقف موقت فشار اف.بی‌.آی بر اپل برای قفل‌گشایی از آیفون

ایتنا- اف.بی.آی پس از آن که توانست قفل گوشی آیفون جون فنگ متهم به قاچاق مواد مخدر در بروکلین را باز کند، فشار بر اپل در این زمینه را متوقف کرد.
توقف موقت فشار اف.بی‌.آی بر اپل برای قفل‌گشایی از آیفون


پلیس فدرال آمریکا با ارسال نامه‌ای برای دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده ادعا کرده که کد رمز آیفون مورد نظر را به دست آورده و لذا دیگر به یاری اپل برای رمزگشایی از گوشی یاد شده نیازی ندارد.


به گزارش ایتنا از فارس، هنوز دقیقا مشخص نیست اف.بی.آی چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده، اما در اسناد سال گذشته دادگاه فنگ مدعی شده بود کد عبور گوشی آیفونش را فراموش کرده است. برخی منابع از صرف پول و کمک گرفتن از هکرها توسط پلیس آمریکا خبر می‌دهند و برخی معتقدند متهم این پرونده سرانجام با اف.بی.آی همکاری کرده است.

اپل در پرونده دیگری با اف.بی.آی بر سر رمزگشایی از آیفون عامل حملات تروریستی سال گذشته در سن برناردینوی کالیفرنیا هم درگیر بوده که در این مورد پلیس آمریکا با پرداخت بیش از ۱.۳ میلیون دلار پول به هکرها توانست به داده‌های رمزگذاری شده این گوشی دسترسی یابد.

در حالی که صاحب‌نظران حقوقی می‌گویند دولت آمریکا حق ندارد شرکت‌های خصوصی را برای افشای پروتکل‌های امنیتیشان تحت فشار بگذارد، دولت آمریکا مدعی است برای حفظ امنیت این کشور حق دارد چنین خواسته‌ای داشته باشد.
کد مطلب: 42480
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام