۰
plusresetminus
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲

کلید موفقیت آینده گوگل در دستان هوش مصنوعی و کلود

ایتنا - مدیر اجرایی گوگل آینده گوگل را مبتنی بر هوش مصنوعی و دیتاسنترهای مبتنی بر کلود می‌داند.
کلید موفقیت آینده گوگل در دستان هوش مصنوعی و کلود


به گزارش خبرآنلاین، ساندر پیچای فراتر از جستجو که فلسفه وجودی گوگل است، دنبال بیزینسی است که بتواند با تکیه بر آن همچنان گوگل را زنده نگه داشته و امپراتوری خود را بیشتر از قبل توسعه دهد.


به همین دلیل وی این روزها بیشتر از قبل به موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و کلود کامپیوتینگ فکر می‌کند.
هرچند با تغییر ساختار غول جستجوی اینترنتی و زایش آلفابت کمپانی‌های متعددی ظهور کرده‌اند اما درآمدها کند شده است.(آلفابت ۵ درصد کمتر از انتظار درآمد داشته است)

تجارت مبتنی بر ارائه سرویس و خدمات کلود در صنعت آی.تی جای پای خود را باز کرده و ساندر پیچای که روبه‌روی سهام‌داران و سرمایه‌گذاران سخن می‌گفت از دیتاسنترهای گوگل گفت که چگونه مشتریان جدید می‌گیرند و کمپانی‌هایی مانند Spotify و نت‌فلیکس چگونه با پرداخت‌های کلان به آمازون خود را پلتفرم کلود آن کمپانی سازگار کرده‌اند.

وی تاکید کرد که پلتفرم کلود مایکروسافت به نام Azure نیز به سرعت در حال رشد و تحول است و گوگل پلتفرم تبلیغاتی خود بر مبنای کلود را تا ۲۰۲۰ راه اندازی می‌کند تا از قافله عقب نماند.

اما آنچه ساندر پیچای بیش از همه روی آن تاکید کرد هوش مصنوعی بود که کلید موفقیت بر رقباست و گوگل با سرمایه‌گذاری وسیع قصد دارد این عرصه را از آن خود کند.

وی از آلفاگو ، نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی که بازی Go چینی را شکست داد، به عنوان بدنه اصلی توسعه هوش مصنوعی در گوگل نامید که در واقع کلید آینده گوگل است.
کد مطلب: 42471
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام