۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۸

ادعای تلاش چین برای دسترسی به کدهای منبع محصولات اپل

ایتنا- پیش از این هم اپل متهم به همکاری با دولت چین برای تسهیل دسترسی به داده‌های ذخیره شده کاربران چینی در خدمات آی‌کلود خود شده بود.
ادعای تلاش چین برای دسترسی به کدهای منبع محصولات اپل


اپل مدعی شده درخواست‌های چین برای دسترسی به کدمنبع محصولات خود را رد کرده است. بروس سیول مشاور عمومی اپل این ادعاها را در یک جلسه استماع کنگره در مورد همکاری‌های این شرکت و چین مطرح کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، این اتهامات در شرایطی مطرح می‌شود که برخی نمایندگان کنگره آمریکا اپل را به همکاری با دیگر کشورها برای دسترسی به داده‌های کاربران متهم می‌کنند و می‌گویند مشخص نیست وقتی اپل در این زمینه نظر دیگر کشورها را تامین می‌کند، چرا در مورد درخواست مشابه دولت آمریکا تمکین نمی‌کند.

اپل و دولت آمریکا در دو ماه اخیر بر سر تامین دسترسی اف.بی.آی به داده‌های خصوصی ذخیره شده کاربران بر روی برخی مدل‌های آیفون با یکدیگر درگیری داشته‌اند. اپل می‌گوید به منظور تامین امنیت و حریم شخصی کاربران و همین‌طور اعتبار و حسن شهرت خود حاضر نیست نفوذ عمدی اف.بی.آی به آیفون را ممکن کند.

حال اپل با تاکید بر این مساله که در برابر دیگر نهادهای دولتی در سراسر جهان و از جمله چین هم موضع مشابهی داشته تلاش می‌کند تا ادله کافی و مستحکم برای دفاع از موضع خود جمع‌آوری کند.

پیش از این هم اپل متهم به همکاری با دولت چین برای تسهیل دسترسی به داده‌های ذخیره شده کاربران چینی در خدمات آی‌کلود خود شده بود که البته این امر توسط شرکت اپل تکذیب شد.
کد مطلب: 42440
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام