۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹

گوگل به خاطر اختلال خدمات ابری خود عذرخواهی کرد

ایتنا - در نتیجه این اتفاق سرویس خدمات پردازش ابری گوگل، سیستم Google Compute Engine و سیستم VPN به مدت 18 دقیقه از کار افتاد.
گوگل به خاطر اختلال خدمات ابری خود عذرخواهی کرد


اوایل هفته گذشته خدمات پردازش ابری گوگل با مشکلات عدیده مواجه شد و در پی این اتفاق بسیاری از کاربران سازمانی دسترسی خود را به پلتفرم ابری گوگل از دست دادند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فورچن، سرویس پردازش ابری غول اینترنتی جهان دوشنبه هفته گذشته از دسترس خارج شد و در نتیجه این اتفاق، گوگل مجبور شد پس از گذشت دو روز یعنی چهارشنبه از مردم عذرخواهی کند.

مهندسان گوگل به طور مرتب به‌روزرسانی‌های شبکه را روی سیستم‌های رایانه‌ای خود انجام می‌دهند و این شرکت روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد که همین فرآیند اختلال مذکور را ایجاد کرده است. مشکل اصلی به دنبال برخی تغییرات ایجاد شد.

نرم‌افزار گوگل مخصوص مدیریت شبکه در پی این به‌روزرسانی‌ها با پیغام خطا مواجه شد. در این بین مسئولان گوگل با یک اختلال نرم‌افزاری مواجه شدند که تاکنون به آن برنخورده بودند. همین مشکل باعث شد پیغام خطا در کل شبکه منتشر شود و سرویس پردازش ابری گوگل را از کار بیاندازد.

 

در نتیجه این اتفاق سرویس خدمات پردازش ابری گوگل، سیستم Google Compute Engine و سیستم VPN به مدت ۱۸ دقیقه از کار افتاد. گوگل در پی این اتفاق خود را جریمه کرد و توضیح داد معادل ۲۵ درصد هزینه ماهانه‌ای که کاربران در سرویس ابری پرداخت می‌کنند، به آنها اعتبار می‌دهد.

لازم به ذکر است که این پیغام خطا هیچ گونه اختلالی در سرویس‌های Gmail و Docs گوگل ایجاد نکرد و با این وجود کلیه مشتریان سازمانی گوگل مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود دیدند.
 
کد مطلب: 42420
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام