کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل همراه اول: قیمت پهنای باند ایران ۱۰۰ برابر دنیاست

31 فروردين 1395 ساعت 11:17

ایتنا- صدوقی: لازم است این تعرفه‌ها اصلاح شود و ما مصریم که در شرایط تعاملی با وزارت ارتباطات و اپراتورهای دیگر شرایط به گونه‌ای باشد که در این بخش اوضاع بهتری شود.




مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار توضیحاتی درباره شیوه‌ اجرای طرح ترابرد‌پذیری شماره‌ها ارائه کرده و تاکید کرد: شیوه فعلی اجرای این طرح با کاستی‌هایی همراه است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وحید صدوقی در مجمع عمومی سالانه شرکت ارتباطات سیار به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های شرکت ارتباطات سیار در سال ۱۳۹۴ پرداخته و عنوان کرد: در این مدت حدود هفت میلیون مشترک جدید به شبکه ارتباطات سیار افزوده شده است که از این میان حدود ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار سیم‌کارت اعتباری بوده است.
وی در عین حال از سهم بازار ۵۹ درصدی همراه اول یاد کرد و متذکر شد: ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های این اپراتور در کشور به ۸۰.۲ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه‌ صحبت‌های خود گزارش‌های درآمدهای سالانه، سرمایه‌گذاری، پرداخت به دولت و مسائلی از این دست ارائه کرد، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شرکت انجام گرفته است که این رقم نسبت به سال قبل هشت درصد رشد داشته است.
صدوقی درآمد کل تلفیقی شرکت ارتباطات سیار را بالغ بر ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ترافیک دیتای شرکت ارتباطات سیار در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ میزان مصرف دیتا در شبکه ما ۸۷ ترابایت بود که این رقم در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ با رشدی هفت برابری به ۵۹۳ ترابایت رسیده و در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ به ۳۳۰۰ ترابایت رسید.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: در فروردین‌ماه سال جاری نیز این رقم تا حدود ۱۲.۵ هزار ترابایت رشد پیدا کرده است.
صدوقی در عین حال یادآور شد: البته با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته درآمد دیتا در حال حاضر با وجود ترافیکی که وجود دارد سود چندانی برای اپراتور به دنبال ندارد، چرا که طی این مدت بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری شده است که در پایان برنامه پنجم این میزان سرمایه‌گذاری همراه اول به بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

واریز ۵۱۶۵ میلیارد تومان به حساب دولت
وی دارایی‌های شرکت همراه اول را هم تا قبل از سال ۱۳۹۴ حدود ۵۷۸۱ میلیارد تومان دانست که این رقم در پایان سال ۱۳۹۴ به ۷۴۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین از پرداخت ۵۱۶۵ میلیارد تومان به حساب دولت خبر داد و گفت: طی پنج سال پیش از خصوصی‌سازی مبلغ واریزی همراه اول به حساب دولت ۴۵۰۵ میلیارد تومان بوده است.

یک میلیون رومینگ به شبکه همراه اول
صدوقی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره اجرای طرح ترابرد‌پذیری شماره‌ها پرداخت و گفت: قرار است اردیبهشت‌ماه امسال این طرح اجرایی شود، اما زیرساخت‌هایی که اکنون آماده شده برای ارائه خدمات قابل قبول کفایت نمی‌کند.
وی همچنین از آمادگی شرکت ارتباطات سیار برای اجرای این طرح خبر داده و اظهار کرد: پس از اجرایی شدن این طرح ما خدمات مربوطه را ارائه خواهیم کرد و در گذشته نیز با اجرایی شدن طرح رومینگ ملی شرایطی فراهم شد که در ایام نوروز یک میلیون نفر از شبکه رومینگ ما استفاده کردند.

تیر ما در "هدف را بزن" به هدف خورد
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین به اجرای برخی طرح‌های تشویقی اشاره کرد و ادامه داد: در بازه زمانی یکی از اپراتورها طرحی فراهم کرد که در قالب آن مشترکان می‌توانستند تا هزاران دقیقه مکالمه رایگان داشته باشند، این موضوع نوعی دامپینگ در فضای اپراتوری محسوب می‌شد و برهمین اساس ما طرح‌هایی را آماده کرده و در قالب طرح هدف را بزن شرایطی برای ارائه‌ی مکالمات نامحدود فراهم آوردیم.
صدوقی ادامه داد: در عرض دو ماه این طرح بیش از یک میلیون مشترک فعال داشت، اما از سوی رگولاتور باید اجرای آن متوقف شود. البته ما با اجرای این طرح هدفی که می‌خواستیم را زدیم و طرح ما در آن مقطع موفق عمل کرد و زیرساخت‌ها نیز پاسخگوی اجرای این طرح بود.

وی در عین حال به اجرای طرح‌هایی از سوی اپراتور اول اشاره کرد و گفت: اکنون هم با ارائه‌ برخی طرح‌ها امکان مکالمات رایگان برای مشترکان در نظر گرفته شده و در این زمینه طرح‌های دیگری نیز اجرا خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین یادآور شد: در مدت اجرای این طرح میزان مکالمات مشترکان همراه اول از ۷۰۰ میلیون دقیقه در روز به حدود یک میلیارد و ۱۰۰ دقیقه رسیده و رشدی تقریبا دو برابری دنبال کرده بود.

قیمت پهنای باند ما ۱۰۰ برابر دنیاست
صدوقی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث هزینه‌های تامین پهنای باند پرداخت و عنوان کرد: به طور تقریبی می‌توان گفت هزینه‌های تامین پهنای باند در ایران ۱۰۰ برابر دنیاست که لازم است این تعرفه‌ها اصلاح شود و ما مصریم که در شرایط تعاملی با وزارت ارتباطات و اپراتورهای دیگر شرایط به گونه‌ای باشد که در این بخش اوضاع بهتری شود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: اکنون برای ما جای انتخاب وجود ندارد که آیا به سمت ۳G و ۴G برویم یا خیر، ما باید این مسیر را دنبال کنیم حتی اگر سود چندانی نداشته باشد. اکنون نیز تمام اپراتورها در حوزه رشد دیتا سود را در ارائه‌ خدمات دیتا ندیده و به دنبال ارائه‌ سرویس‌هایی در این فضا هستند.
 


کد مطلب: 42405

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42405/مدیرعامل-همراه-اول-قیمت-پهنای-باند-ایران-۱۰۰-برابر-دنیاست

ايتنا
  https://www.itna.ir