۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱

خودروهای بدون راننده تا پنج سال آینده در خیابان‌های استرالیا

ایتنا - حمل‌ و نقل خودکار از همان ابتدا به بهبود وضعیت ایمنی جاده‌ها و همچنین هزینه‌های کمتر بیمه منجر می‌گردد.
خودروهای بدون راننده تا پنج سال آینده در خیابان‌های استرالیا


هر چند ممکن است در بخشی از استرالیا خصوصا در جنوب این کشور، استفاده از خودروهای بدون راننده بصورت آزمایشی آغاز شده باشد، اما بخش بزرگ این کشور آن را در آینده‌ بصورت عملی خواهند دید.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل،‌ اندرو کانستنس، وزیر حمل‌ و نقل این کشور در یک نشست خبری، آینده حمل‌ و نقل سیدنی را با اتومبیل‌های بدون راننده، روشن پیش‌بینی کرد. او همچنین به خبرنگاران گفت: «ما در آینده بصورت ملموس، حرکت خودرو‌های بدون راننده را در خیابان‌هایمان بچشم خواهیم دید.»

اخیرا یکی از دولت‌های ایالتی این کشور اعلام کرده که قصد دارد برای حمایت از طرح اجرای خودروهای بدون راننده، یک مرکز برای نوآوری‌های هوشمند در سیدنی غربی ایجاد کند. این مرکز تحقیقاتی در مورد تاثیر حمل و نقل به شکل جدید، و نیز استفاده عملی از فناوری در جاده‌ها و خیابان‌ها به پژوهش خواهد پرداخت.

البته دولت اذعان کرده که برنامه‌ریزی‌های ضروری برای تغییر به سبک جدید حمل‌ و نقل، و شبکه جاده‌های مورد نیاز و طبعا سیستم تازه بیمه، به سرعت اتفاق خواهد افتاد.
از جمله تبعات این تغییرات، می‌توان به سن رانندگی، محدودیت سرعت، ساختار علائم و چراغ‌های ترافیکی و... اشاره نمود.


در زمینه تاثیرات اتوماسیون بر خودروها نیز بحث‌های فراوانی درگرفته است.
معاون ارشد شرکت سیلزفورس در این خصوص پیش‌بینی کرد: «قطعا حمل‌ و نقل خودکار از همان ابتدا به بهبود وضعیت ایمنی جاده‌ها و همچنین هزینه‌های کمتر بیمه منجر می‌گردد. البته این تغییرات با گام‌های کوچکی آغاز شده و ادامه می‌یابد.»

همچنین با توجه به گفته‌های این مدیر سیلزفورس، شاید در آینده به جای داشتن همیشگی خودرو در گاراژ یا پارکینگ، شما فقط یک خودرو را تنها زمانی که احتیاج دارید در اختیار داشته باشید!
او همچنبن افزوده: «تحرک از این پس یک سرویس به حساب می‌آید، نه یک محصول.»

البته این موضوع که با گسترش خودروهای بدون راننده، چه بر سر کارکنان صنعت حمل‌ و نقل خواهد آمد همچنان از موضوعات داغ است که توسط صاحبنظران و دولت‌ها در حال بررسی است.
 
کد مطلب: 42377
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام