۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱

آغاز رقابت آمازون با نتفلیکس در زمینه پخش ویدئو

ایتنا - نتفلیکس یک رقیب تازه‌کار و جدید به نام آمازون را روبه‌روی خود می‌بیند.
آغاز رقابت آمازون با نتفلیکس در زمینه پخش ویدئو


سرویس‌های پخش اینترنتی بصورت استریم و VoD با اقبال بسیاری مواجه شده‌اند و بنظر می‌رسد به زودی باید شاهد رقابت جدید در این زمینه باشیم. اخیرا شرکت پخش اینترنتی مشهور "نتفلیکس" یک رقیب تازه‌کار و جدید به نام "آمازون" را روبه‌روی خود می‌بیند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، اخیرا شرکت آمازون یک سرویس جدید را راه‌اندازی کرده که "پرایم‌ویدیو" نام دارد و اجازه می‌دهد کاربران با ثبت نام و پرداخت تنها ۸.۹۹ دلار، از یک سرویس پخش ویدیوی اینترنتی برای مدت یک ماه استفاده نمایند.

گفتنی است بهای این سرویس جدید آمازون، یک دلار بیشتر از طرح پایه نتفلیکس است(که فاقد امکان پخش ویدئو با کیفیت HD است) اما در عین حال یک دلار از طرح ویژه نتفلیکس(با امکان پخش HD) ارزان‌تر است. ضمن اینکه سرویس جدید آمازون همچنین شامل توانایی دانلود آفلاین شوها و فیلم‌ها می‌باشد.


آمازون هم مانند نتفلیکس بشدت در تلاش است تا محصولات اختصاصی خود مانند Transparent و Man in the High Castle را تولید و عرضه نماید،‌ اما بنظر می‌رسد هنوز فاصله زیادی تا کسب موفقیت‌هایی مشابه نتفلیکس دارد، موفقیت‌هایی که با محصولاتی چون House of Cards نصیب نتفلیکس شد.

این حرکت از شرکت مستقر در سیاتل نشان می‌دهد که آمازون مایل است همانند نتفلیکس صبوری پیشه کند و در دوره‌ای که شبکه‌های سنتی تلویزیون کابلی در حال تحول هستند، سهم خود را در این بازار رو به رشد بدست آورد.

ارائه سرویس جدید آمازون همزمان با انتشار گزارش فصلی نتفلیکس، نشان دهنده نگاه استراتژیک آمازون به این بازار جدید است.
 
کد مطلب: 42375
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام