کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه پیش‌نمایش جدید اندروید N برای توسعه‌دهندگان

خبرگزاری فارس , 28 فروردين 1395 ساعت 11:49

ایتنا- سیستم رندر سه‌بعدی تازه برنامه‌ها موسوم به Vulkan از جمله امکانات جذاب اندروید ان جدید است که پردازش گرافیکی برنامه‌های همراه را ارتقا می‌بخشد.




گوگل روز گذشته نسخه پیش‌نمایش تازه‌ای از سیستم‌عامل همراه تازه خود موسوم به اندروید N را در دسترس علاقمندان قرار داده است، این دومین نسخه آزمایش سیستم‌عامل یاد شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، در این نسخه برخی از آسیب‌پذیری‌ها و حفره‌های امنیتی که در پیش نمایش اولیه وجود داشت، برطرف شده است. نسخه بتای اول اندروید N ماه قبل عرضه شده بود و یکی از مشکلات مهم آن عدم امکان اتصال کاربران به شبکه‌های وای.فای مخفی بود. برخی نقص‌های فنی دیگر این سیستم‌عامل هم موجب از کار افتادن ناگهانی برنامه‌ها و قفل کردن آنها می‌شد.

اما برخی امکانات جالب نسخه بتای اول اندروید N امکان باز کردن چند پنجره در آن واحد و دریافت پیام‌ها و اطلاعیه‌های بیشتر و دقیق‌تر و همین‌طور افزودن جزئیات بیشتر بوده‌اند.

سیستم رندر سه‌بعدی تازه برنامه‌ها موسوم به Vulkan از جمله امکانات جذاب اندروید ان جدید است که پردازش گرافیکی برنامه‌های همراه را ارتقا می‌بخشد و موجب اجرای روان برنامه‌های سنگین‌تر می‌شود. Vulkan بخشی از پلاتفورم اندروید ان است و اجرای آن بر روی محصولات مورد پشتیبانی به سادگی ممکن است.

پشتیبانی از Emoji Unicode 9، برخی میان‌برهای تازه برای راه‌اندازی برنامه‌ها و خدمات مختلف و برخی تغییرات در رابط کاربری اندروید از جمله دیگر تحولات این نسخه است. از جمله میان‌برهای تازه می‌توان به تسهیل سرعت ارسال پیام برای دوستان نزدیک، ناوبری بهتر برنامه نقشه اندروید و اجرای راحت‌تر برنامه‌های چندرسانه‌ای اشاره کرد. زمان دقیق عرضه نسخه نهایی اندروید ان هنوز مشخص نیست.


کد مطلب: 42320

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42320/عرضه-پیش-نمایش-جدید-اندروید-n-توسعه-دهندگان

ايتنا
  https://www.itna.ir