۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
با حکم دادگاه آمریکایی

دسترسی به اطلاعات خصوصی شهروندان در آمریکا بدون نیاز به حکم دادگاه ممکن شد

ایتنا- دادگاه آمریکا اعلام کرد اگر چه محتوای مکالمات مردم محرمانه است، اما اطلاعات فنی مربوط به برقراری تماس از نقطه آ با بی محرمانه نیست.
دسترسی به اطلاعات خصوصی شهروندان در آمریکا بدون نیاز به حکم دادگاه ممکن شد


بر اساس حکم تجدیدنظر دادگاهی در دیترویت آمریکا برای دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران تلفن‌های همراه نیازی به دستور دادگاه نیست.


به گزارش ایتنا از فارس، این حکم برای پی‌بردن به موقعیت جغرافیایی دو دزد از طریق بررسی اطلاعات دکل‌های تلفن همراه در دیترویت صادر شده است.

پلیس برای دستگیری این دو دزد مسلح نیازمند دریافت سوابق موقعیت جغرافیایی آنها از طریق بررسی داده‌های مکان‌یابی تلفن‌های همراه و دکل‌های مربوطه بود و با بررسی‌های انجام شده دریافت که این دو مرد در فاصله دو مایلی محل دزدی از گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند.

تیموتی کارپنتر و تیموتی سندرز که در این پرونده محکوم شده‌اند می‌گویند سوابق استفاده از گوشی‌های همراه آنها بدون دریافت حکم دادگاه افشا شده و این امر نقض آزادی‌های مطرح در قانون اساسی آمریکاست. اما دادگاه تجدیدنظر با رد این نظر اعلام کرد اگر چه محتوای مکالمات مردم محرمانه است، اما اطلاعات فنی مربوط به برقراری تماس از نقطه آ با بی محرمانه نیست.

تیموتی کارپنتر و تیموتی سندرز بر اساس حکم صادره دادگاه به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند. کارشناسان و حقوق‌دانان بیم دارند صدور احکام قضایی از این دست زمینه را برای نقض حریم شخصی کاربران تلفن همراه و از دست رفتن امنیت آنها در سال‌های آینده فراهم کند.
کد مطلب: 42319
نام شما
آدرس ايميل شما