۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
به دلیل دسترسی به ایمیل کاربران؛

مایکروسافت از دولت آمریکا شکایت کرد

ایتنا- مایکروسافت می‌گوید یکی از آژانس‌های فدرال آمریکا با سرک کشیدن به ایمیل‌های شخصی کاربران این شرکت عملا حریم خصوصی آنها را شکسته است.
مایکروسافت از دولت آمریکا شکایت کرد


شرکت مایکروسافت از دولت آمریکا به دلیل زیر پا گذاشتن حریم شخصی کاربرانش شکایت کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، غول فناوری دنیا اعلام کرده که دولت آمریکا به ایمیل برخی کاربران این شرکت نفوذ کرده و محتوای آنها را مورد بررسی قرار داده است.

بدین ترتیب در روزهای آتی شاهد اوج‌گیری دوباره تنش میان دولت آمریکا و یکی دیگر از غول‌های فناوری خواهیم بود. چندی پیش دعوای حقوقی بی‌سابقه‌ای میان شرکت اپل و دولت آمریکا بر سر تلاش واشنگتن برای نفوذ به آیفون یکی از متهمان حملات تروریستی در یکی از کلیساها آمریکا بالا گرفته بود.

بر اساس شکایت مایکروسافت که به تازگی در دادگاه فدرال سیاتل صورت گرفته، دولت آمریکا به نقض قوانین اساسی این کشور متهم شده است. در این شکایت عنوان شده که دولت آمریکا مانع از اطلاع‌رسانی مایکروسافت به هزاران کاربرش درخصوص تلاش دولت این کشور برای دسترسی به ایمیل‌ها و سایر اسناد و مدارک دیگر شده است.

در متن شکایت مایکروسافت به صراحت اعلام شده که اقدام اخیر دولت این کشور نقض فاحش بخشی از قانون اساسی آمریکاست که به مردم و شرکت‌های فعال در این کشور حق می‌دهد تا از جستجوی دولت در اطلاعات شخصی و دارایی‌هایشان مطلع باشند.

شکایت غول فناوری دنیا از دولت آمریکا بر روی دسترسی واشنگتن به اطلاعاتی متمرکز شده که در سرورهای مستقر در مناطق دور و نه رایانه‌های شخصی قرار دارند.

اکنون باید دید که در این دعوای حقوقی در نهایت کدام طرف برنده خواهد شد.
کد مطلب: 42314
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام