۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲

فناوری جدید تصادف به علت استفاده از گوشی را کشف می‌کند

ایتنا- بر اساس طرح جدیدی که قرار است در آمریکا اجرا شود رانندگان بعد از تصادف رانندگی باید گوشی‌های خود را برای بررسی تسلیم پلیس کنند.
فناوری جدید تصادف به علت استفاده از گوشی را کشف می‌کند


رانندگانی که به علت پیامک‌زدن در حین رانندگی تصادف می‌کنند از این به بعد باید نگران جریمه‌های سنگین پلیس باشند، زیرا کشف این مساله با استفاده از فناوری‌های جدید ممکن شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، چند سالی است استفاده از دستگاه‌های شناسایی کننده رانندگان مصرف کننده مشروبات الکلی توسط نیروهای پلیس در کشورهای مختلف جهان متداول شده و حال قرار است شیوه مشابهی برای مقابله با متخلفانی که با پیامک‌زدن در حین رانندگی حادثه آفرین می‌شوند به کار گرفته شود.

بر اساس طرح جدیدی که قرار است در آمریکا اجرا شود رانندگان بعد از تصادف رانندگی باید گوشی‌های خود را برای بررسی تسلیم پلیس کنند. ابزاری که به همین‌منظور طراحی شده و Textalyzer نام دارد مشخص خواهد کرد که آیا راننده در زمان وقوع تصادف در حال استفاده از تلفن همراه بوده است یا خیر.

فناوری یاد شده توسط شرکتی موسوم به Cellebrite ابداع شده و استفاده آزمایشی از آن در نیویورک آغاز شده است.

بررسی‌ها نشان داده کاربرانی که در زمان رانندگی از گوشی همراه استفاده می‌کنند، دیرتر به خطرات و موانع موجود بر سر راه واکنش نشان می‌دهند ولی ۶۷ درصد رانندگان در آمریکا اذعان کرده‌اند که کماکان در زمان راندن خودروی خود از گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند.

لذا مجلس محلی نمایندگان در نیویورک استفاده از ابزار جدیدی به نام textalyser یا تحلیل‌گر متن را به تصویب رسانده که به پلیس برای شناسایی مقصر تصادف کمک می‌کند. این ابزار از توان بالایی برای بررسی سریع گوشی‌ها و مشخص کردن نقش آن در وقوع تصادف برخوردار است. البته به منظور حفظ حریم شخصی دستگاه یاد شده نتایج بررسی‌های خود را خصوصی نگه می‌دارد و تنها اعلام خواهد کرد که گوشی در زمان وقوع تصادف در حال استفاده بوده است یا خیر.

آمار رسمی منتشر شده نشان می‌دهد در آمریکا هر روز ۹ نفر به علت حواس‌پرتی در حین رانندگی کشته شده و ۱۱۵۳ نفر هم مجروح می‌شوند و بخش عمده این حواس‌پرتی‌ها ناشی از استفاده از گوشی است.
کد مطلب: 42280
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام