۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۲۲

نمایش روبات دوپا از سوی شرکت آلفابت

ایتنا - این روبات دارای پاهایی بلند و همچنین قسمت مرکزی بدن فشرده می‌باشد که قابلیت حرکت به بالا و پایین را دارد.
نمایش روبات دوپا از سوی شرکت آلفابت


احتمالا این خبر غافلگیرکننده‌ای برای روبات‌دوستان خواهد بود زیرا باید رباتی جدید را ملاقات کنند. شرکت آلفابت(شرکت مادر گوگل) به تازگی یک روبات جدید مانند انسان برای تعامل با جهان طراحی کرده است. هرچند این روبات در حال حاضر کمی دست‌ و پاچلفتی بنظر می‌رسد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این ربات توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت به نام SCHAFT ساخته شده که در واقع شرکتی ژاپنی است، و کاملا متفاوت از بوستون داینامیکس(یکی دیگر از زیرمجموعه‌های گوگل) می‌باشد.

این ربات که فعلا نام مشخصی ندارد، در نشست اقتصادی اخیر در توکیو رونمایی شد و نشان داد که چگونه یک روبات می‌تواند از سطوح و زمین‌های ناهموار و با پاهایی لرزان عبور کند. این روبات دارای پاهایی بلند و همچنین قسمت مرکزی بدن فشرده می‌باشد که قابلیت حرکت به بالا و پایین را دارد.


SCHAFT توضیح داد: «این روبات طوری طراحی شده تا مقرون به‌صرفه‌تر و با قدرتی کارآمدتر از حتی ترمیناتورهای وحشتناکی باشد که بوستون‌داینامیکس علاقه وافری به نمایش و ارائه حرکات خشن توسط آنها دارد.»
مطابق توضیحات ارائه شده از سوی این شرکت، ربات جدید در حال حاضر تنها برای استفاده‌های غیرنظامی درنظر گرفته شده است، و می‌تواند تا ۶۰ کیلوگرم بار را حتی در زمین‌هایی با وجود دست‌انداز حمل کند.

سخنگوی این شرکت در گفت‌وگو با مجله IEEE Spectrum اظهار کرده که نمایش این روبات به منزله اعلام تولید آن نیست،‌ بلکه تنها به منظور نمایش توانایی‌های تکنیکی و هوشمندی‌های آن صورت گرفته است. این کار همچنین نمایش عمومی آخرین پیشرفت‌ها در این فناوری تلقی می‌شود.
 
کد مطلب: 42252
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام