کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل به دنبال ساختن شهری بر مبنای بر فناوری‌های پیشرفته

خبرگزاری فارس , 24 فروردين 1395 ساعت 11:38

ایتنا- برخی منابع خبری از تلاش Sidewalk Labs از جمله شرکت‌های وابسته به گوگل برای ساخت شهری جدید خبر می‌دهند که به طور کامل مبتنی بر فناوری‌های مدرن است.




 Dan Doctoroff مدیر‌عامل آلفابت شرکت مادر گوگل چندی قبل تاسیس چنین شهری را ایده‌ای بسیار بزرگ و مناسب دانسته بود و از همان زمان گمانه‌زنی در مورد برنامه‌های گوگل برای تحقق چنین ایده‌ای آغاز شد.


به گزارش ایتنا از فارس، Doctoroff در این مورد گفته بود: فکر کردن به ساخت شهری مبتنی بر اینترنت کاری است که حتما باید به دنبالش باشیم. البته این کار دشوار است. زیرا مردمی در شهرها زندگی می‌کنند که علادق مختلف و دیدگاه‌های سیاسی و وضعیت سکونت مختلف دارند، اما در نهایت فناوری را نمی‌توان متوقف کرد.

منابع مطلع می‌گویند علیرغم دشواری‌های این کار Sidewalk Labs در حال اقدامات آزمایشی در این زمینه است و قصد دارد شهری بسازد که مردم به طور آزمایشی در آن ساکن شوند و شرایط زندگی با فناوری‌های جدید را بسنجند. البته مشخص نیست افراد عادی تا چه حد از چنین طرحی استقبال می‌کنند.

محققان می‌گویند شهرها فقط از ساختمان‌ها و انسان‌ها تشکیل نشده و باید موضوعات زیست محیطی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ارتباطی، حمل و نقل، آموزش، اشتغال و ... در آنها بر مبنای پیشرفت‌های دنیای فناوری مورد توجه قرار گرفته و راه‌حل‌های تازه‌ای برای رفع چالش‌های موجود در نظر گرفته شود.

در شهر مبتنی بر فناوری Sidewalk Labs محققان قادر به کنترل بسیاری از متغیرها خواهند بود، امری که در شهرهای عادی به سادگی ممکن نیست. البته تلاش برای کنترل و دستکاری شرایط زندگی محیطی افراد با استفاده از فناوری‌های جدید سوالات و نگرانی‌های زیادی را در مورد امنیت و حریم شخصی انسان‌ها به وجود می‌آورد.

در این میان سوال اصلی این است که چه کسی قوانین زندگی در چنین شهری را وضع می‌کند و تصمیمات حاکمیتی در مورد نحوه حضور مردم و استفاده از فضا و اماکن مختلف چگونه گرفته می‌شود.

Sidewalk Labs در مورد برنامه‌هایش در این زمینه موضع‌گیری علنی نداشته، اما این ایده‌ای است که ممکن است در سال‌های آینده در نقاط مختلف جهان عملی شود.


کد مطلب: 42246

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42246/گوگل-دنبال-ساختن-شهری-مبنای-فناوری-های-پیشرفته

ايتنا
  https://www.itna.ir