۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲

تعویض اپراتور موبایل با حفظ شماره وارد مرحله تست شد

ایتنا- بنا بر اعلام قبلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هر مشترک تلفن همراه در سال دو‌بار می‌تواند با حفظ شماره موبایلش، اپراتور خود را تغییر دهد.
تعویض اپراتور موبایل با حفظ شماره وارد مرحله تست شد


با اجرای پروژه ملی ترابردپذیری شماره‌های موبایل، مشترکان اپراتورهای مختلف امکان جابجایی در اپراتورها را با حفظ شماره خود خواهند داشت؛ اجرای آزمایشی این پروژه که قرار بود سال پیش صورت گیرد در حال حاضر وارد تست شده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته با بیان اینکه طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل از ۲۷ اردیبهشت ۹۵ اجرا می‌شود، اظهار کرد: در فاز پایلوت این طرح فعلا هیچ قیمتی تعیین نشده است و مشترکان تلفن همراه با پرداخت مبلغ ناچیزی و با مراجعه به اپراتور دلخواه خود می‌توانند اقدام به تغییر اپراتور کنند.

واعظی عنوان کرد: دارندگان سیم‌کارت‌های تلفن همراه به دلایلی از قبیل قطعی ارتباط، اینترنت کم سرعت و برخی مشکلات دیگر می‌توانند با حفظ شماره قبلی خود اپراتور خود را عوض کنند.

ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه به معنای امکان جابه‌جایی شماره موبایل بین اپراتورهای مختلف بدون تغییر در اعداد و ارقام شماره است.

طبق قانون و بنا بر اعلام قبلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هر مشترک تلفن همراه در سال دو‌بار می‌تواند با حفظ شماره موبایلش، اپراتور خود را تغییر دهد و به اپراتور دیگر مهاجرت کند.

صادق عباسی شاهکوه درباره میزان پیشرفت این پروژه ملی که قرار بود مرحله آزمایشی آن سال ۹۴ استارت بخورد به گفت: اقدامات و سرویس‌های مورد نیاز اجرای این پروژه در سمت رگولاتوری انجام و تهیه شده است و در حال حاضر تست‌های سمت اپراتورها را داریم.

معاون رگولاتوری ابراز کرد: قطعا زمانی سرویس می‌دهیم که کلیه تست‌های شبکه‌ای اپراتورها انجام گرفته باشد زیرا اگر این مرحله به تمام و کمال انجام نشود، امکان سرویس‌دهی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: البته همانطور که گفتم در مرحله تست اپراتورها قرار دارد و اکنون معدودی از سیم‌کارت‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند که امیدوارم اجرای کامل این پروژه تا نیمه اول سال جاری صورت گیرد.

منبع : تسنیم
کد مطلب: 42214
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام