۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۳

وصله امنیتی ادوب برای مقابله با باج‌افزار ویندوز ۱۰

ایتنا - به‌روزرسانی نرم‌افزار Adobe apsb16-10 برای فلش‌پلیر در 7 آوریل منتشر شد.
وصله امنیتی ادوب برای مقابله با باج‌افزار ویندوز ۱۰


شرکت ادوب بار دیگر به خاطر مشکلی که برای فلش ایجاد شده بود یک وصله امنیتی ارائه کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، برنامه فلش همیشه مشکل‌ساز بوده و با وجود این‌که شرکت ادوب وصله‌های بسیاری را برایش روانه کرده بازهم مشکلات فلش تمامی ندارد، و این مسئله برای شرکت ادوب در دنیای آی.تی بدنامی به بار آورده، تا جایی که بعضی از نرم‌افزار ها اعلام کرده‌اند که دبگر با فلش همکاری نخواهند داشت. به همین دلیل است که فلش به‌طور فزاینده‌ای از رده خارج می‌شود و این مسئله جای تعجبی برای صاحبنظران هم باقی نمی‌گذارد.

به‌روزرسانی نرم‌افزار Adobe apsb16-10 برای فلش‌پلیر در ۷ آوریل منتشر شد و شامل یک لیست بلندبالا از آسیب‌پذیری‌ها و آسیب‌هایی که کاربران ممکن است با آنها مواجه شوند بود.
نرم‌افزار adobe به‌روزرسانی امنیتی نرم‌افزار adobe flash player را برای ویندوز، مکینتاش، لینوکس و سیتسم‌عامل کروم منتشر کرد.


به گفته یک بولتن امنیتی: «هدف از این این به‌روزرسانی، جلوگیری از یک آسیب‌پذیری امنیتی بود. آسیب‌پذیری به نوعی بود که ممکن بود یک باج‌افزار بتواند کنترل کامل سیستم امنیتی دستگاه شما را در دست بگیرد.»

نرم‌افزار adobe گزارش می‌دهد: «CVE-2016-2019 شروع به فعالیت در سیستم‌های ویندوز ۱۰ کرده و اکنون از سوی کاربران مورد بره‌برداری قرار گرفته است.»
گفتنی است CVE-2016-2019 تنها یکی از حدود 30 CVE در به‌روزرسانی‌ها است.

به گفته ادوب: «کاربران فلش‌پلیر X.۱۱.۱۲ یا بعد از آن برای ویندوز، یا فلش‌پلیر X.۱۱.۳ و یا بعد از آن برای مکینتاش، که دارای گزینه "به‌روزرسانی اتوماتیک" هستند می‌توانند به صورت خودکار به هنگام وصل شدن به اینترنت از این وصله امنیتی بهره‌مند شوند.»
این شرکت ادامه داد: «کاربرانی که گزینه مربوطه را ندارند می‌توانند به‌روزرسانی را از طریق update mechanism دریافت کنند.»
 
کد مطلب: 42168
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام