۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴

ساخت تراشه‌های ان‌ویدیا برای محصولات هوش مصنوعی

ایتنا- Tesla P100 در هر قطعه سیلیکونی خود ۱۵ میلیارد ترانزیستور را جای داده که دو برابر بیشتر از قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی ساخت ان‌ویدیاست.
ساخت تراشه‌های ان‌ویدیا برای محصولات هوش مصنوعی


شرکت سخت‌افزاری ان‌ویدیا که به علت ساخت پردازنده‌های گرافیکی شهرت دارد، از برنامه‌های خود برای تولید تراشه‌های قابل استفاده در صنعت هوش مصنوعی خبر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس، با استفاده از این پردازنده‌ها حل مشکلات و چالش‌های علمی توسط رایانه‌ها نیز ساده‌تر خواهد شد و سرعت پردازش نیز افزایش می‌یابد.

تراشه جدید ان‌ویدیا که به این منظور ساخته خواهد شد، Tesla P100 نام دارد و در مراکز پایگاه داده به کار گرفته می‌شود. Tesla P100 در هر قطعه سیلیکونی خود ۱۵ میلیارد ترانزیستور را جای داده که دو برابر بیشتر از قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی ساخت ان‌ویدیاست.

این شرکت می‌گوید حتی تراشه‌های سرور جدید شرکت اینتل هم از چنین قدرت و توانمندی برخوردار نیستند. جن شون هانگ مدیر اجرایی ان‌ویدیا Tesla P100 را بزرگترین تراشه ساخت این شرکت دانست و پیش‌بینی کرد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کلود هم از خرید آن استقبال خواهند کرد.

ان‌ویدیا همچنین به دنبال ساخت رایانه‌ای ۱۲۹ هزار دلاری است که در آن از هشت تراشه Tesla P100 و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی استفاده شده است. این رایانه که DGX-1 نام دارد به اندازه ۲۵۰ رایانه سرور مجهز به تراشه‌های جدید اینتل قدرت دارد.
کد مطلب: 42121
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام