۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳

بودجه ۴۰ میلیون پوندی انگلیس برای ساخت مرکز امنیت سایبری

ایتنا- مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس مدعی شده که بریتانیا رهبر جهان در حوزه امنیت سایبر است!
بودجه ۴۰ میلیون پوندی انگلیس برای ساخت مرکز امنیت سایبری


وزارت دفاع انگلیس از اختصاص بودجه ۴۰ میلیون پوندی به منظور تاسیس یک مرکز عملیات امنیت سایبری خبر داده است، وظیفه این مرکز تقویت شبکه و سیستم‌های دفاعی این کشور است.


به گزارش ایتنا از فارس، مقر این مرکز شهر Corsham در Wiltshire است. پیش از این هم برخی واحدهای دیگر وزارت دفاع انگلیس در همین منطقه مستقر و تاسیس شده است که از جمله آنها می‌توان به یک مرکز ارتباطات ۶۹۰ میلیون پوندی اشاره کرد.

بر اساس برنامه امنیتی و دفاعی استراتژیک دولت انگلیس که در ماه نوامبر منتشر شد، قرار است ظرف ۵ سال آینده سرمایه‌گذاری ۱.۹ میلیارد پوندی برای حفاظت از این کشور در برابر حملات سایبری و ارتقای توانمندی‌های حاکمیتی در فضای مجازی به عمل آید. بنابراین تاسیس مرکز یاد شده بخشی از همین برنامه کلان محسوب می‌شود.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس مدعی شده که بریتانیا رهبر جهان در حوزه امنیت سایبر است، اما افزوده که مرکز علمیات جدید به نیروهای مصلح برای افزایش ایمنی عملیات خود در سایه تهدیدات فزاینده موجود کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشته که افزایش بودجه دفاعی این کشور به معنای حفظ پیشتازی انگلیس در برابر دشمنان این کشور در فضای سایبر و سرمایه‌گذاری همزمان در حوزه توانمندی‌های متعارف است.

مرکز عملیاتی جدید با دولت‌های دوست و متحدان انگلیس و صنایع این کشور برای غلبه بر چالش‌های امنیتی در فضای سایبر همکاری خواهد داشت.
کد مطلب: 42075
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام