۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶
بررسی‌های گارتنر نشان می‌دهد

نزول جایگاه ویندوز در دنیای سیستم‌عامل‌ها

ایتنا- روند نزول سیستم‌عامل ویندوز در بازار سیستم‌های عامل در سال ۲۰۱۵ هم ادامه یافت و اندروید گوگل وسیستم‌عامل‌های اپل رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کردند.
نزول جایگاه ویندوز در دنیای سیستم‌عامل‌ها


ویندوز که روزگاری حاکم بلامنازع دنیای سیستم‌های‌عامل بود این روزها رتبه‌ای بهتر از سوم ندارد.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد که مایکروسافت تا سال ۲۰۱۷ قادر به برطرف کردن بخشی از این مشکل و بازپس‌گیری مختصری از سهم خود از این بازار نخواهد بود. روند نزولی ویندوز از سال ۲۰۱۳ و با افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند و سیستم‌عامل‌های همراه آغاز شد.

مایکروسافت با درک این خطر به سازگار کردن برنامه‌ها و سیستم‌عامل خود با محصولات و نرم‌افزارهای متن باز و همراه روی آورده و حتی اجرای برنامه‌های سازگار با اندروید و iOS را بر روی پلاتفورم‌های خود ممکن کرده است.

ویندوز در سال ۲۰۱۵ بر روی ۲۸۳ میلیون وسیله و ابزار مختلف نصب شده است که نسبت به سال قبل از آن ۳.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. این رقم برابر با ۱۱.۷ درصد از کل ۲.۴ میلیارد ابزار مجهز به سیستم‌عامل در جهان است که بیش از ۸۰ درصد از آنها را گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌دهند. اکثر این گوشی‌ها هم مجهز به اندروید گوگل هستند.

گارتنر شش ماه قبل پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۲.۹ درصد از بازار سیستم‌های‌عامل به ویندوز اختصاص می‌یابد. به عبارت دیگر ۳۰۸ میلیون وسیله الکترونیک در جهان به ویندوز مجهز می‌شوند.

در حالی که ویندوز رتبه سوم را دارد، سیستم‌های عامل OS X/iOS اپل با تصاحب ۲۹۷ میلیون گوشی و رایانه و تبلت رتبه دوم را در اختیار دارند و رتبه اول با تصاحب ۱.۳ میلیارد ابزار الکترونیکی در اختیار گوگل است.
کد مطلب: 42049
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام