۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۵

آسیب‌پذیری تازه اپل شرکت‌های تجاری را تهدید می‌کند

ایتنا- آسیب‌پذیری تازه اپل، استراق سمع و سرقت داده‌های در حال تبادل میان آیفون و آیپد با دیگر ابزار ارتباطی را ممکن می‌کند.
آسیب‌پذیری تازه اپل شرکت‌های تجاری را تهدید می‌کند


شناسایی آسیب‌پذیری تازه در سیستم‌عامل iOS شرکت اپل خطرات امنیتی جدی را برای شرکت‌ها و مؤسسات تجاری به وجود آورده است.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های مؤسسه چک پوینت نشان می‌دهد مهاجمان با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری یاد شده می‌توانند داده‌های مختلف را سرقت کرده و برنامه‌های مخربی را برای نصب بر روی آیفون و آیپد وخرابکاری طراحی کنند.

شرکت امنیتی چک پوینت هم در این زمینه به کارشناسان و کارکنان نهادهای مختلف هشدار داده و اعلام کرده که کاربران آیفون‌ها و آیپدهایی که برای فعالیت‌های حرفه‌ای و تجاری به کار می‌روند باید هشیاری خود را حفظ کنند.

این آسیب‌پذیری که SideStepper نام گرفته حملاتی از نوع man-in-the-middle را برای استراق سمع و سرقت داده‌های در حال تبادل میان آیفون و آیپد با دیگر ابزار ارتباطی ممکن می‌کند.

هکرها از این طریق می‌توانند کنترل گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت اپل را در دست بگیرند و به کل داده‌های ذخیره شده در آنها دسترسی یابند. تخمین‌زده می‌شود که میلیون‌ها کاربر سیستم‌عامل iOS در سراسر جهان در معرض این خطر هستند. کاربران باید تا زمان حل این مشکل توسط اپل از نصب هرگونه برنامه مشکوک بر روی گوشی‌های خود جلوگیری کنند.
کد مطلب: 42048
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام