۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۶

قفل آیفون «سن برناردینو» و ابهت اپل همزمان شکست!

ایتنا- گویا پلیس فدرال آمریکا، توانسته یکی از بزرگ‌ترین افتخارات آیفون محبوب را درنوردَد!
قفل آیفون «سن برناردینو» و ابهت اپل همزمان شکست!


اعلام این نکته از سوی اف.بی.آی که این نهاد در نهایت و بدون کمک گرفتن از اپل قادر به رمزگشایی از آیفون بوده است، یک ضربه بزرگ بر جبهه اپل بود. زیرا کاربران و مشتریان این شرکت اکنون به این نتیجه رسیده اند که قادر به صیانت و حفاظت از داده های خصوصی خود نیستند. در عین حال اکنون اپل در شرایطی قرار گرفته است که به درستی نمی‌داند چگونه باید امنیت گوشی هوشمند خود را باز گرداند.


به گزارش ایتنا از تابناک، دولت ایالات متحده اخیرا اعلام کرده است که بدون کمک اپل موفق شده است تا آیفون معروف ماجرای «سن برناردینو» را رمزگشایی کند، اما در مورد چگونگی این اقدام هیچ توصیحی نداده است. این امر منجر به تعجب و تامل مهندسان شرکت اپل و هچنین سایر متخصصان امنیتی شده است که چگونه اف.بی.آی قادر به عبور از قفل دیجیتال آیفون شده است.

این امر در حالی است که مقامات وزارت دادگستری در مورد این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده‌اند. اما در این رابطه برخی کلیدها در دسترس است. یکی از مقامات حقوقی به خبرگزاری «اسوشیتدپرس» گفته است که اف.بی.آی موفق شده تا قابلیتی در گوشی آیفون را که بعد از ۱۰ بار ورود رمز اشتباه اقدام به پاکسازی داده‌ها میکند، از کار بیندازند. این امر به اف.بی.آی اجازه داده است که با استفاده از تکنیک Brute Force گذرواژه اصلی را پیدا کند.

البته هنوز مشخص نیست که اف.بی.آی چگونه با موضوع تاخیر زمانی در انجام این تکنیک کنار آمده است. پیش از این «جیمز کامی» رئیس اف.بی.آی گفته بود که اگر محدودیت تاخیر زمانی از میان برداشته شود این نهاد قادر خواهد بود ظرف ۲۶ دقیقه قفل هر دستگاه آیفون را بشکند.

به هر حال اکنون اف.بی.آی در حال بازرسی اطلاعات آیفون «سید فاروق» عامل تروریستی سن برناردینو است و مشخص نیست که آیا تا کنون اطلاعات مفیدی از آن استخراج شده است یا نه. در همین رابطه اپل روز دوشنبه در یک بیانیه اعلام کرد که امنیت دستگاه‌های خود را باز هم افزایش خواهد داد.

منبع: تابناک
کد مطلب: 41967
نام شما
آدرس ايميل شما