۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۳

افزایش محبوبیت تبلت‌ دارای صفحه کلید

ایتنا- چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر کاهش شدید فروش تبلت‌ها، اما حضور صفحه کلید شاید بتواند این ابزار نسبتا محبوب را نجات دهد!
افزایش محبوبیت تبلت‌ دارای صفحه کلید


در حالی که گفته می‌شد محبوبیت تبلت‌ها روز به روز در حال کاهش است، برخی ناظران بازار می‌گویند آن دسته از تبلت‌ها که دارای صفحه کلید مجزا و قابل نصب هستند، در حال افزایش محبوبیت هستند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از هندوستان تایمز، تا چند سال قبل این لپ‌تاپ‌ها بودند که در اوج محبوبیت قرار داشتند، اما حالا بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند، با صرف مبالغ کمتر تبلت خریداری کنند.

اما در این میان برخی مشکلات تبلت‌ها مانند کوچک بودن نمایشگر یا نداشتن صفحه کلید موجب شده بود کارکردن با این رایانه‌های کوچک چندان ساده نباشد. همچنین عمر باتری تبلت‌ها هم در حد مطلوب نبود.

اما در سال‌های اخیر تبلت‌ها مزیت‌های رقابتی زیادی پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود استقبال از آنها بیشتر شود. از جمله این مزایا می‌توان به باریک و سبک شدن، افزایش قابل توجه عمر باتری، بیشتر شدن استحکام و از همه این موارد مهم‌تر امکان نصب صفحه کلید بر روی برخی مدل‌های آنها اشاره کرد که باعث می‌شود تایپ کردن با تبلت‌ها ساده‌تر از گذشته شود.

پیشرفت سیستم عامل‌های قابل نصب بر روی تبلت‌ها هم مزیت مهم دیگر است. همین امر آنها را به ابزاری برای انجام چند کار به طور همزمان مبدل کرده، به گونه‌ای که محدودیت‌های نرم‌افزاری قبلی در تبلت‌ها برطرف شده است.

در ماه‌های اخیر تبلت‌های ساخت لنوو مانند یوگا و برخی مدل‌های تبلت ایسر، ایسوس و اچ.پی محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده‌اند و تلبت سرفیس مایکروسافت هم استفاده از نسخه لمسی ویندوز ۸ و یک صفحه کلید مجزا توانسته تا حدی توجه کاربران را به خود جلب کند. کارشناسان با توجه به این تحولات انتظار دارند در ماه‌های آینده بازار تبلت از رکود فعلی خارج شده و شرایط بهتری را تجربه کند.
کد مطلب: 41963
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام