۰
plusresetminus
شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۶

اف‌بی‌آی: آیفون را رمزگشایی کردیم

ایتنا - پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که راهی را برای شکستن رمزنگاری آیفون متعلق به عامل تیراندازی در سن برناردینو پیدا کرده است.


مقامات اف بی آی می‌گویند برای باز کردن رمزنگاری آیفون راهی را پیدا کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از گاردین، اف بی آی جلسه دادگاه با مسئولان اپل را لغو کرد و گفت: یک شرکت ثالث برای شکستن کد امنیتی آیفون عامل حادثه "سن برناردینو"، راهی را پیدا کرده است.
جلسه دادگاه که برای مجبور کردن شرکت اپل برای همکاری با دستگاه‌های امنیتی در خصوص رمزگشایی آیفون ترتیب داده شده بود، به درخواست مسئولان اف بی آی لغو شد.

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که راه دیگری را برای شکستن رمزنگاری آیفون متعلق به عامل تیراندازی در سن برناردینو پیدا کرده است.
اف بی آی اطلاعات موجود در گوشی رضوان فاروق را که به همراه همسرش عامل مرگ ۱۴ تن در سن برناردینو شناخته شده برای تحقیقات خود ضروری می‌داند.

این یک تغییر موضع عجیب در مسیر جنجال دو ساله بین دولت آمریکا و سیلیکون ولی(منطقه استقرار شرکت‌های فناوری آمریکایی) بر سر حقوق حریم خصوصی است.

دولت آمریکا تا پنجم آوریل وقت دارد که اعلام کند آیا خواهان پیگیری این پرونده است یا خیر.
وکلای اپل در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران اعلام کردند که این اتفاق را یک پیروزی حقوقی نم‌یدانند و هشدار دادند که ممکن است در دو هفته آینده به همین وضعیت باز گردند.
وکلای اپل گفتند که همانند هر فرد دیگری از شنیدن این خبر غافلگیر شده اند.

پیشتر ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اسناد این سازمان را فاش کرده، ادعای اف بی آی مبنی بر اینکه صرفا اپل توانایی رمزگشایی از آیفون عامل تیراندازی در سان برناردینو را دارد، کاملا بی‌اساس خوانده بود.
اسنودن گفته بود: اف بی آی می‌گوید صرفا اپل است که با در اختیار داشتن ابزار فنی اختصاصی، قادر است از آیفون رمزگشایی کند اما با احترام باید بگویم که این حرف‌ها کاملا مزخرف است.

پیشتر پژوهشگران امنیتی از جمله جان مک‌آفی راهکارهایی را به اف بی آی برای رمزگشایی آیفون ارائه داده بودند. این روشها وقت گیر و پرهزینه اما قابل انجام هستند و اف بی آی در پرونده خود در برابر اپل به هیچ یک از آنها اشاره ای نمی‌کند.

مسئولان اپل می‌گویند، در صورت همکاری با اف بی آی و ارائه سیستم رمزگشایی آیفون به این نهاد دولتی، امنیت مشتریان‌شان به خطر می افتد.
تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان رونمایی از آیفون جدید SE گفت: محافظت از اطلاعات شخصی مشتریان برای اپل یک ضرورت است.

پیشتر دادگاهی در آمریکا به همکاری اپل با اف بی آی رای داده بود اما اپل این درخواست را رد کرده و در خصوص این حکم در دیوان عالی فرجام خواهی کرده بود.
دعوای حقوقی دو طرف به کنگره آمریکا نیز کشیده شد و طرفین در جلسه ای توضیحات خود را در مقابل کمیته ای از سناتورها ارائه دادند.

روسای گوگل و فیسبوک حمایت خود را از تیم کوک اعلام کرده‌اند اما بیل گیتس همکاری با اف بی آی را به اپل توصیه کرده است.
 
کد مطلب: 41952
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام