۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱

فناوری اثر انگشت گوشی‌ها گول خورد

ایتنا- محققان توانستند با کپی اثر انگشتی که وضوح بالا داشت و با استفاده از جوهر مخصوص و یک کاغذ براق، توانستند سامسونگ گلکسی S6 و هوآوی Honor 7 را فریب دهند.
فناوری اثر انگشت گوشی‌ها گول خورد


محققان موفق شدند فناوری اثر انگشت گوشی‌های هوشمند را با پرینترهای جوهرافشان بفریبند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در گزارش وب‌سایت تک‌ریدر آمده است که محققان دانشگاه ایالتی میشیگان در آمریکا، با استفاده از یک پرینتر جوهرافشان و جوهر و کاغذی مخصوص موفق شدند صفحه محافظ اثر انگشت گوشی‌های سامسونگ و هوآوی را باز کنند.

اعضای این دانشگاه ادعا می‌کنند که فرآیند باز کردن قفل این گوشی‌ها کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و راه را برای هکرهایی که می‌خواهند به اطلاعات گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشند باز می‌کند، البته این در صورتی است که بتوانند یک کپی از اثر انگشت شما را به دست آورند.

محققان توانستند با کپی اثر انگشتی که وضوح بالا داشت و با استفاده از جوهر مخصوص و یک کاغذ براق، توانستند سامسونگ گلکسی S6 و هوآوی Honor 7 را فریب دهند و البته طبق گزارش این محققان، آیفون 5s با همین روش فریب نخورد.

در گذشته نیز شاهد هک شدن فناوری حفاظت اثر انگشت بودیم، اما شگردهای قبلی متکی به پرینت‌های سه‌بعدی و قالبی خاص بودند، در حالی که این روش جدید بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر است.
کد مطلب: 41840
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام