۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳

امکان اجرای نرم‌افزارهای اپل II بر روی مرورگر وب

ایتنا- تعداد پانصد عدد از نرم‌افزارهای پلتفرم محبوب اپل II به‌تازگی از آرشیو بودن خارج شده و برای اجرا بر روی مرورگرهای وب آماده شده‌اند.
امکان اجرای نرم‌افزارهای اپل II بر روی مرورگر وب


تعداد پانصد عدد از نرم‌افزارهای پلتفرم محبوب اپل II به‌تازگی از آرشیو بودن خارج شده و برای اجرا بر روی مرورگرهای وب آماده شده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری engadget، سیستم کامپیوتری اپل II به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های تاریخ کامپیوتر شناخته می‌شود با این‌ وجود گذر زمان موجب می‌شود تا حتی چنین پلتفرم محبوبی نیز زیر غبار فراموشی از نظرها محو شود.

با این حال طرفداران این دسته از فناوری‌های قدیمی همچنان راهکارهایی برای زنده کردن آن‌ها در دنیای مدرن می‌یابند که به‌تازگی یکی از این راه‌کارها موجب بازگشت تعداد زیادی از برنامه‌های اپل II به کامپیوترها شده است.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده تعداد پانصد عدد برنامه قابل‌ اجرا بر روی پلتفرم اپل II به نحوی آماده شده‌اند که بتوان آنها را تحت مرورگر اجرا کرد.

از میان این برنامه‌ها می‌توان به نمونه‌هایی مانند the Oregon trail و یا Prince of Persia اشاره کرد که مسلما در خاطرات دوران کودکی بسیاری از ما نقشی پررنگ را ایفا می‌کنند.

به‌این‌ترتیب می‌توان این برنامه‌ها را بدون نیاز به اشغال فضای حافظه داخلی کامپیوتر و به‌صورت کاملا آنلاین اجرا کرد. البته باید یادآور شد که هدف اصلی از انجام این کار، امکان ارائه محتوای با ارزش قدیمی در پلتفرم‌های مدرن بوده است و پیش‌ازاین نیز امکان اجرای این نرم‌افزارها با شبیه‌ساز وجود داشته‌اند ولی این سیستم جدید کاملا بدون دردسر و سریع خواهد بود.
 
کد مطلب: 41828
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام