۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸

وای‌فای پسیو با مصرف انرژی یک ده‌هزارم مدل‌های امروزی

ایتنا- به‌تازگی گروهی از دانشجویان محقق فعال در دانشگاه واشنگتن موفق به رفع مشکل دیرینه مصرف انرژی سیستم‌های وای‌فای شده‌اند و نسل جدیدی از وای‌فای را طراحی کرده‌اند که مصرف انرژی آن یک ده‌هزارم وای‌فای‌های موجود است.
وای‌فای پسیو با مصرف انرژی یک ده‌هزارم مدل‌های امروزی


به‌تازگی گروهی از دانشجویان محقق فعال در دانشگاه واشنگتن موفق به رفع مشکل دیرینه مصرف انرژی سیستم‌های وای‌فای شده‌اند و نسل جدیدی از وای‌فای را طراحی کرده‌اند که مصرف انرژی آن یک ده‌هزارم وای‌فای‌های موجود است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، یکی از مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات وای‌فای در محیط‌های مختلف وجود دارد را می‌توان میزان انرژی موردنیاز برای این سیستم‌ها دانست.

حتی در تلفن‌های همراه هوشمند نیز استفاده از وای‌فای موجب می‌شود تا بخش عمده‌ای از باتری دستگاه به این امر اختصاص داده شود ولی به نظر می‌رسد که این امر در حال تغییر یافتن است.

 

به‌تازگی دانشجویان فعال در دانشگاه واشنگتن موفق شده‌اند تا سیستمی را ابداع کنند که با نام وای‌فای پسیو شناخته می‌شود و می‌تواند مصرف انرژی وای‌فای را به‌شدت کاهش بدهد.

این سیستم جدید می‌تواند با مصرف انرژی تنها ۱۰ تا ۱۵ میکرو وات به کار کردن ادامه بدهد و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که مصرف انرژی آن به نسبت وای‌فای‌های فعلی موجود در جهان، یک به ده هزار است.

این گروه برای ارائه محتوای تحقیقات خود اقدام به ساخت یک وب‌سایت تحت دامنه دانشگاه واشنگتن کرده‌اند که برای دسترسی به آن می‌توانید اینجا کلیک کنید.
 
کد مطلب: 41800
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام