۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

گوگل حذف نتایج جست‌وجوها را می‌پذیرد

ایتنا- این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که کاربران از همان کشوری باشند که در آن درخواست لغو حذف نتایج جست‌و‌جو را ارائه کرده باشند.
گوگل حذف نتایج جست‌وجوها را می‌پذیرد


گوگل دامنه امکان حذف نتایج جست‌وجوی خود را توسعه می‌دهد. بدین ترتیب می‌توان درخواست کرد که نتایج جست‌وجو در گوگل(بسته به پارامترهایی خاص) در تمامی بانک اطلاعاتی این جست‌وجوگر مشهور اینترنتی، به استناد حق حذف این سوابق(حق فراموشی) پاک شوند.


به گزارش رایورز به نقل از اینکوایرر، پیش‌تر فرانسه از گوگل خواستار عملی کردن گزینه «حق فراموشی» شده بود، که با مقاومت گوگل روبرو شد. پیتر فلیشر مشاور جهانی حریم خصوصی کمپانی گوگل توضیح داد: «مخالفت ما به این دلیل است که این کار عملا به معنای نقض آزادی در فضای وب است.»

با این وجود، فلیشر اکنون در یک پست در وبلاگ خود عنوان کرده: «گوگل در حال حاضر موقعیت خود را تغییر داده است، و بدین ترتیب از این پس می‌تواند نتایج مورد نظر را در سراسر پایگاه خود حذف نماید.»
او ادامه داد: «ما علاوه بر رویه موجود، برای محدود کردن دسترسی به URLهای خاص در لیست دامنه جست‌و‌جوی گوگل، از علائم مناطق جغرافیایی(مانند آدرس IP) استفاده خواهیم کرد و بدین ترتیب، اطلاعات درخواستی برای حذف، در هیچیک از دامنه های کشور گوگل هم دیده نخواهند شد.»


هرچند براساس اشاره فلیشر، این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که کاربران از همان کشوری باشند که در آن درخواست لغو حذف نتایج جست‌و‌جو را ارائه کرده باشند.
با این حال، فلیشر توضیح داد که سیستم جدید در مورد عنوان یک نتیجه از "بحث خاص" بین تنظیم کننده‌های حفاظت از داده‌های گوگل و اتحادیه اروپا بود.
 
کد مطلب: 41780
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام