۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۰

گوگل نسل جدید کتاب‌ها را خلق می‌کند

ایتنا- شرکت گوگل به‌تازگی اختراعی را ثبت کرده است که در حقیقت نسل جدیدی از کتاب‌های سه‌بعدی هستند و با کمک واقعیت افزوده عمل خواهند کرد.
گوگل نسل جدید کتاب‌ها را خلق می‌کند


شرکت گوگل به‌تازگی اختراعی را ثبت کرده است که در حقیقت نسل جدیدی از کتاب‌های سه‌بعدی هستند و با کمک واقعیت افزوده عمل خواهند کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، گوگل به‌تازگی موفق شده است تا در مرکز ثبت اختراعات آمریکا دو اختراع جدید را به ثبت برساند که بر اساس گزارش‌ها، این اختراع نحوه متعامل انسان‌ها با یکدیگر را مجددا بازسازی می‌کند.

اولین اختراع مربوط به یک کتاب تعاملی است که در میان صفحات آن حسگرهای حرارتی و فشارسنج قرار دارد. این حسگرها هرگاه که کاربر آنها را فعال کند قادر خواهند بود تا با استفاده از واقعیت افزوده، ویژگی‌های بصری موجود را به نمایش دربیاورند.

کاربر برای استفاده از این کتاب‌ها نیازمند به عینک‌های واقعیت افزوده نخواهد بود و به جای آن دستگاهی کوچک که در شیرازه کتاب جاسازی‌شده است می‌تواند تصاویر را بر روی صفحات طرح‌ریزی کند. علاوه بر این بلندگوی کوچک تعبیه‌شده در این کتاب نیز فعالیت‌های روی صفحه را افزایش می‌دهد.

 

دومین اختراع گوگل مربوط به کتاب‌های ویژه دارای محتوای سه‌بعدی است. این کتاب‌ها در طول سالیان متوالی با استفاده از کاغذ و مقوا در اختیار کودکان قرار داشتند ولی گوگل با بهینه‌سازی آنها اقدام به ساخت نسخه دیجیتالی و ویژه‌ای از آن‌ها کرده است که در آن به‌جای استفاده از پروژکتورهای کوچک از دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه و تبلت برای افزودن محتوا استفاده خواهد شد.

هر یک از صفحات این کتاب دارای یک لایه دیجیتالی مجازی نیز هستند که به‌صورت همزمان با گشوده شدن صفحه بر روی تلفن همراه نیز گشوده خواهند شد.

البته نمی‌توان مطمئن بود که این اختراع به مرحله تولید نهایی برسد و حتی شاید مانند بسیاری دیگر از ابداعات ثبت‌شده توسط گوگل، طرح پیش ساخت یا پروتوتایپ آن نیز تولید نشود.
 
کد مطلب: 41763
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام