۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶

ابداع فناوری جدید برای طراحی موی حیوانات

ایتنا- شرکت والت دیزنی به‌زودی کارتون جدیدی به نام زوتوپیا را روانه پرده‌های سینما می‌کند که برای این نمایش، فناوری جدیدی توسط محققان این شرکت ابداع شده است تا بتوان به کمک آن مو و پشم حیوانات را به‌صورت کاملا طبیعی طراحی کرد.
ابداع فناوری جدید برای طراحی موی حیوانات


شرکت والت دیزنی به‌زودی کارتون جدیدی به نام زوتوپیا را روانه پرده‌های سینما می‌کند که برای این نمایش، فناوری جدیدی توسط محققان این شرکت ابداع شده است تا بتوان به کمک آن مو و پشم حیوانات را به‌صورت کاملا طبیعی طراحی کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، برخی از افراد گرافیک کامپیوتری را امری بسیار ساده به‌حساب می‌آورند ولی در حقیقت در پشت پرده طراحی یک کار گرافیکی، تحقیقات و اختراع‌های متعددی وجود دارند.

شرکت والت دیزنی به‌عنوان یکی از مشهورترین استودیوهای ساخت پویانمایی در سراسر جهان به‌تازگی اقدام به طراحی یک ساختار ویژه کرده است که می‌تواند انقلابی در طراحی موجودات زنده در محیط کامپیوتری به وجود بیاورد.

این ساختار در حقیقت الگوریتم ویژه‌ای است که به کمک آن ساختار مو و پشم حیوانات به‌خوبی و در شرایطی مشابه با دنیای واقعی در ساختار گرافیکی نهایی اعمال می‌شوند.

 

این الگوریتم شامل محاسبه رفتار موها نسبت به یکدیگر و نسبت به ساختارهای محیطی نیز هست و همین امر نشان می‌دهد که نیاز به پردازش چندین میلیون مولفه همزمان وجود داشته است.

شایان‌ ذکر است که شخصیت‌های اصلی این داستان که یک خرگوش و یک روباه هستند، هر یک با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مو طراحی شده‌اند.

این سیستم در حقیقت تکمیل سیستمی است که شرت دیزنی از سال ۲۰۱۲ آن را شروع کرده است و پس از ساخت پویانمایی‌هایی مانند Wreck it ralph و Frozen، سرانجام به نظر می‌رسد که این فناوری به مرحله اجرایی رسیده و به‌زودی می‌توان شاهد خروجی آن در پرده سینما بود.
 
کد مطلب: 41758
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام