۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵

پوست رباتیک منعطف برای تسهیل مراقبت‌های درمانی

ایتنا- به کمک پوست منعطف ساخته شده توسط محققان می‌توان به ربات‌ها شکلی انسانی بخشید.
پوست رباتیک منعطف برای تسهیل مراقبت‌های درمانی


محققان دانشگاه کورنل موفق به طراحی نوعی پوست منعطف برای استفاده در ربات‌ها شده‌اند که رنگ و میزان نور تابیده شده از آن هم قابل تغییر است.


به گزارش ایتنا از فارس، میزان انعطاف پوست یاد شده تا بدان حد زیاد است که تا شش برابر میزان اولیه هم بزرگتر می‌شود. پوست نرم یاد شده منجر به پیشرفت‌های خارق‌العاده در زمینه مراقبت‌های درمانی، حمل و نقل، ارتباطات و .... نیز خواهد شد.

این پوست منعطف را می‌توان بر روی بدن یک ربات کشید و ظاهری انسانی به آن بخشید. راب شفرد استاد دانشکده مهندسی هوا-فضا و مکانیک دانشگاه کورنل در این مورد گفته است: این پوست هم تغییر رنگ ربات‌ها را ممکن می‌کند و هم نمایش تغییر ظاهری را در آنها ممکن می‌‌کند.

این پوست منعطف که HLEC نام گرفته نسبت به نمونه‌های مشابه ساخته شده تا دو برابر بیشتر منعطف است و دارای لایه‌های متنوعی از الکترودهای هیدروژل شفاف است که در لابلای ورقه‌های عایق آلومینیومی قرار گرفته‌اند.

پلمیر لاستیکی الاستومر موجود در این پوست برای ذخیره‌سازی تغییرات الکتریکی در زمان کش آمدن، پیچ خوردن یا لوله کردن پوست مذکور قابل استفاده است و حتی روشن کردن آن قابل استفاده است.

محققان دانشگاه کورنل با استفاده از شش HLEC رباتی منعطف طراحی کرده‌اند که با افزایش و کاهش میزان هوای موجود در محیط قادر به حرکت بوده است.

از این ربات می‌توان برای مراقبت‌های درمانی خاص استفاده کرد تا رنگ آن بر مبنای شرایط پزشکی بیمار یا نیازهای وی تغییر کند. این ربات می‌تواند علائم حیاتی بیمار را هم با تغییر رنگ نمایش دهد تا خوب و بد بودن وضعیت وی مشخص شود. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ از هر ده خانوار آمریکایی یکی در منزلش از ربات استفاده کند و این ربات‌ها هم می‌توانند برای انجام امور مختلف به کار گرفته شوند.
کد مطلب: 41751
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام