۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۸

رای پارلمان فرانسه به لزوم رمزگشایی از داده‌ها برای مقابله با تروریسم

ایتنا- پارلمان فرانسه به نفع مجازات شرکت‌هایی که حاضر به رمزگشایی داده‌ها برای محققان دولتی هستند رای داد.
رای پارلمان فرانسه به لزوم رمزگشایی از داده‌ها برای مقابله با تروریسم


پارلمان فرانسه، برای مدیران شرکت‌های فناوری که حاضر به همکاری در رمزگشایی داده‌ها و کمک به مبارزه با تروریسم نباشند مجازات وضع کرد. این رای پس از پرونده سنگین نبرد میان اف.بی.آی با شرکت اپل در ایالات متحده برای باز کردن قفل رمزگذاری شده آیفون یک مهاجم صورت می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان فرانسه به اصلاح قوانین کیفری پرداختند که ممکن است برای شرکت‌های فناوری، جریمه‌ای معادل سیصد و پنجاه هزار یورو(معادل سیصد و هشتاد و پنج هزار دلار) به همراه داشته باشد. این جریمه شامل شرکت‌هایی خواهد بود که از کمک به رمزگشایی در جهت مبارزه با تروریسم خودداری می‌کنند. همچنین مدیران ارشد این شرکت‌ها ممکن است با حبس حدود پنج ساله مواجه شوند.

گفتنی است که شرکت‌های مخابراتی جریمه‌ای کمتر را متحمل خواهند شد و در صورت عدم همکاری با مسئولین مربوط، ممکن است به دو سال حبس محکوم گردند.


لایحه مجازات جدید، ایده نمایندگان مخالف دولت فرانسه بود که پس از حمله تروریستی اخیر، به‌طور مداوم امنیت آن در حوزه IT کاهش می‌یابد.
البته این رای‌گیری هنوز به صورت نهایی به قانون تبدیل نشده است و لازم است مراحل دیگری را طی نماید. این لایحه در هشتم ماه مارس توسط مجلس کامل خواهد شد و پس از تایید در این مرحله، برای امضاء به رییس جمهور فرانسه ارسال خواهد شد.

در این میان، انتظار می‌رود شرکت‌های فناوری شروع به یک تلاش و لابی گسترده برای مقابله با این لایحه و حتی حذف آن نمایند.
 
کد مطلب: 41742
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام