۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵

ساخت ربات عقربی که نیش هم می زند

ایتنا- دانشجویان بلژیکی ربات عقربی ساخته‌اند که حتی می‌تواند با دم خود افراد را زخمی کند.
ساخت ربات عقربی که نیش هم می زند


هدف دانشجویان دانشگاه گنت در بلژیک از ساخت ربات عقرب که به طریق سه بعدی چاپ شده، نشان دادن توابع مکاترونیکی حسی و پیچیده در این فناوری است.


به گزارش ایتنا از ایرنا، این ربات به نام Scorpion Hexapod که با شش پا طراحی شده است، در تمامی جهات حرکت می‌کند و به تعاملات واکنش نشان می‌دهد. دم این ربات در مواقع حمله، به نشانه نیش‌زدن، روی پوست هدف نشانه می‌گذارد.

راب تریان یکی از سه سازنده این ربات گفت: هدف ما طراحی یک ربات تاثیرگذار و دیجیتالی بود که قابلیت‌های فراوانی در زمینه تعامل و کارایی داشته باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسید که عقرب، جانور مناسبی به عنوان یک منبع الهام برای ساخت این ربات باشد، زیرا همه نوع اعمال را می‌توان به دم و پنجه‌های آن داد.

این ربات عقرب متشکل از یک بدن، شش پا، دو پنجه و یک دم است که همه آنها با استفاده از پرینت سه‌بعدی، برش لیزری و فرز CNC درست شده است.

همچنین یک نشانگزار قرمز رنگ به جای دم اضافه شده است که بر بدن شکار آن علامت می‌گذارد.
حرکات مختلف و چند واکنش خودکار به تعامل در این سیستم طراحی شده، اما ربات از طریق رایانه نیز فابل کنترل است.

ربات می‌تواند در همه جهات حرکت کند، از سطوح مرتفع بالا رود و حرکات یک عقرب واقعی را مانند تکان دادن چنگال‌ها و حمله با دم خود را اجرا کند.

این ربات از یک حسگر دوربرد IR و سه حسگر کوتاه برد استفاده می‌کند که روی پوسته بالایی آن قرار گرفته است و در جلو نیز یک دوربین دارد.

از آنجا که دانشجویان پژوهشگر از فناوری پیشرفته تولید دیجیتال استفاده کرده‌اند، این عقرب سبک‌تر و بادوام‌تر از روبات مورچه‌ای است که پیش از این ساخته شده بود و از عملکردهای پیشرفته خودکار بیشتری برخوردار است.
کد مطلب: 41717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام