۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱

اولین سرویس IPTV ایران با حضور اپل و مایکروسافت رونمایی می‌شود

ایتنا- کنسرسیوم آسمان به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان خدمات تلویزیون اینترنتی تعاملی (IPTV) در کشور، سرویس مذکور را فردا رونمایی می‌کند.
اولین سرویس IPTV ایران با حضور اپل و مایکروسافت رونمایی می‌شود


به گزارش ایتنا از تسنیم، ارائه خدمات این شرکت برای عموم مردم به ویژه دارندگان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران، مشترکان همراه اول و سایر اپراتورهای سیار با همکاری سازمان صداوسیما صورت خواهد گرفت.

تلویزیون تعاملی (IPTV) فناوری مبتنی بر ساختار شبکه اینترنت است که خدمات مختلفی از جمله پخش فیلم و سریال، موسیقی، پخش زنده، بازی، آموزش، سلامت، خدمات دولت الکترونیک (پیشخوان) و سایر خدمات را برای ارائه به عموم مردم فراهم می‌کند.

دارندگان این مجوز علاوه بر آرشیو برنامه‌های چند سال گذشته صداوسیما، امکان پخش هزاران قطعه ویدئویی شامل فیلم‌های سینمایی، مستند، آموزشی و سریال را دارند و دسترسی به میلیون‌ها قطعه صوتی شامل موسیقی، برنامه‌های رادیویی، سخنرانی، کتاب‌های صوتی و غیره نیز فراهم خواهد بود.

در کنار تمامی این امکانات، با استفاده از این سامانه امکان انجام بازی‌های آنلاین در منزل و انجام خریدهای اینترنتی از طریق تلویزیون و تلفن همراه فراهم می‌شود.

قرار است در این مراسم با توجه به همکاری شرکت‌های برتر حوزه فناوری در جهان، مدیران آموزشی کمپانی‌های اپل، مایکروسافت و اوراکل نیز حضور داشته باشند.

کنسرسیوم آسمان (متشکل از شرکت‌های برهان مبین- هما) ارائه دهنده خدمات تلویزیون تعاملی (IPTV ) با نام تجاری «فام» در ایران است که به عنوان اپراتور مورد تایید و طرف قرارداد سازمان صدا‌وسیما خدمات مذکور را ارائه خواهد کرد.

منبع: تسنیم
کد مطلب: 41626
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام