۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
موسسه تحقیقاتی آی.دی.سی پیش‌بینی کرد

رونق بازار محصولات رباتیک در یک دهه آینده

ایتنا- یکی از علل افزایش و رشد استفاده از خدمات رباتیک گران شدن هزینه استفاده از خدمات نیروی کار انسانی و کمبود کارگر متخصص و ماهر است.
رونق بازار محصولات رباتیک در یک دهه آینده


بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی آی.دی.سی نشان می‌دهد استقبال بازارهای نوظهور از محصولات رباتیک و افزایش هزینه‌های استخدام کارگر موجب خواهد شد تا بازار محصولات رباتیک در یک دهه آینده رشد کند.


به گزارش ایتنا از فارس، صرف هزینه در سطح جهان در حوزه رباتیک و محصولات و خدمات مرتبط با آن از ۷۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱۳۵.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

بینگ زانگ مدیر واحد تحقیقات آی.دی.سی در این مورد می‌گوید: حوزه رباتیک یکی از حوزه‌های کلیدی فناوری است که قبلا به طور سنتی تنها در صنعت اتومبیل‌سازی مورد توجه بود، اما امروزه در دیگر بخش‌های صنعتی مانند الکترونیک، خرده فروشی، مراقیت‌ها درمانی، لجستیک، کشاورزی، خدمات، آموزش و دولت هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی می‌افزاید: یکی از علل افزایش و رشد استفاده از خدمات رباتیک گران شدن هزینه استفاده از خدمات نیروی کار انسانی و کمبود کارگر متخصص و ماهر است. همچنین تاکید بر حفظ کیفیت و کاهش هزینه استفاده از سیستم‌های رباتیک نیز در این عرصه موثر بوده است.

استفاده از ربات‌ها در صنعت خودروسازی تابدان حد گسترش یافته که شرکت آئودی حتی قصد دارد برای تعمیر خودروهای مشتریان و برقراری ارتباط با آنها در تمامی ۲۹۲ نمایندگی خود از سیستم‌های رباتیک استفاده کند. همچنین استفاده از ربات‌ها برای تعامل با بیماران و کمک به یافتن اقلام مورد نظر برای خرید در فروشگاه‌های بزرگ افزایش یافته است.
کد مطلب: 41588
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام