۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۸

حمله باج‌افزارها به کاربران اندروید در انگلیس

ایتنا - بسیاری از کاربران اندروید که نرم‌افزارهای بارگذاری نصب کرده‌اند، اغلب از سوی باج‌افزارها تهدید می‌شوند.
حمله باج‌افزارها به کاربران اندروید در انگلیس


شرکت امنیتی بیت دیفندر، یک هشدار امنیتی خطاب به کاربران بریتانیایی ابزارهای مبتنی بر اندروید صادر کرد. مطابق این هشدار، این کاربران در طی سال گذشته هدف حمله گسترده‌ای از سوی باج‌افزارها قرار گرفته‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، خوشبختانه این اتفاق مربوط به سال گذشته بوده است، ضمن اینکه این شرکت توانسته با تمهیدات مناسب، کاربران را نسبت به این حملات، محافظت نماید.

به طوری که گزارش ویژه بیت دیفندر در زمینه بدافزارهای اندرویدی مربوط به نیمه دوم سال گذشته نشان می‌دهد، بسیاری از کاربران اندروید که نرم‌افزارهای بارگذاری نصب کرده‌اند، اغلب از سوی باج‌افزارها تهدید می‌شوند که البته این موضوع در بریتانیا کاملا از طرف این شرکت امنیتی مورد محافظت قرار گرفته است، هر چند دیگر نقاط از این معضل رنج می‌برند.


بیت دیفندر متوجه شده است که در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ باج‌افزارها بیشترین خطر را در میان انواع بدافزارها متوجه کاربران اندروید کرده‌اند.

مطابق این گزارش، باج‌افزارها که عمدتا از طریق نصب نرم‌افزارهای آلوده وارد سیستم می‌شوند، حدود ۲۲ درصد بدافزارهای اندوریدی نیمه دوم سال گذشته در بریتانیا را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین مطابق گزارش این شرکت، در مجموع باج‌افزارها به عنوان ۲۸ درصد بدافزارهای سه ماهه سوم و نیز ۱۹ درصد بدافزارهای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ ذکر شده‌اند. در هر دو فصل یادشده، باج‌افزارها نسبت به دیگر رقبای خود، قوی‌تر بوده‌اند.

با این وجود، گزارش مذکور می‌گوید که اوضاع اندروید در این زمینه همچنان بهتر از سیستم عامل ویندوز است.
  
کد مطلب: 41572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام