۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷

شکست نقض‌کنندگان کپی‌رایت از هالیوود

ایتنا - بخش زیادی از کاربران، فایل‌های خود را بر روی سایت‌های مختلف بر روی اینترنت منتشر می‌ساختند که ضربه بزرگی به اقتصاد هالیوود و همچنین کپی‌رایت بود.
شکست نقض‌کنندگان کپی‌رایت از هالیوود


به نظر می‌رسد نبرد هالیوود علیه شرکت‌هایی که نرم‌افزار مخصوص برای شکستن DVD و Blu-ray تولید می‌کنند به پیروزی هالیوود منتهی شده است.
این اتفاق به ویژه پس از تعطیلی ناگهانی شرکت SlySoft که بیش از یک دهه در برابر فشار فزاینده آمریکا مقاومت می‌کرد، چشمگیر به نشر می‌رسد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، شرکت SlySoft هفته گذشته و پس از تعطیل شدن، پیغام کوتاهی روی وب‌سایت خود منتشر کرده بود بدین مضمون که: «مطابق دستور اخیر نهاد قانونگذار، ما باید تمامی فعالیت‌های خود را متوقف نماییم.» این شرکت همچنین از مشتریان وفادار خود تشکر کرده است.

گفتنی است که شرکت SlySoft برای نخستین بار محصول AnyDVD را در سال ۲۰۰۳ عرضه کرد. این محصول قادر به رمزگشایی سیستم DVD بود و کاربران ویندوز را قادر می‌ساخت که محتوای همه نوع DVD را بر روی سیستم خود ذخیره کنند.
با این اقدام، بخش زیادی از کاربران، فایل‌های خود را بر روی سایت‌های مختلف بر روی اینترنت منتشر می‌ساختند که ضربه بزرگی به اقتصاد هالیوود و همچنین کپی‌رایت بود.


شایان ذکر است که سیستم محافظت از محتوای DVD هرچند رمزگذاری شده بود، اما چون از بانک اطلاعاتی محدودی استفاده می‌کرد، براحتی توسط SlySoft شکسته شده بود.
بدین ترتیب، AnyDVD این توانایی را به کاربران می‌داد که تمامی محتوای DVDها (و سپس Blu-rayها) را با حذف تبلیغات و تذکرات قانونی در آنها، ذخیره و استفاده نمایند.

البته گفتنی است که سیستم‌های Blu-ray از نظر شکسته شدن، سخت‌تر به نظر می‌رسیدند، اما SlySoft در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که برای نخستین بار موفق به شکست این سیستم نیز شده است.

اکنون این موضوع، پیروزی بزرگی برای هالیوود در مقابله با نقض کپی‌رایت تلقی می‌شود.
 
کد مطلب: 41564
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام