۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
وزیر ارتباطات خبر داد:

تبادل روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک انتخاباتی در فضای مجازی

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایام انتخابات به طور متوسط روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی انتخاباتی مبادله شد.
تبادل روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک انتخاباتی در فضای مجازی


محمود واعظی امروز در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش فضای مجازی در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، گفت: علاوه بر اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم، فضای مجازی باعث صرفه‌جویی در کاهش استفاده از کاغذ و نیز سایر امکانات کشور بود.


به گزارش ایتنا از مهر، به گفته وی، بسیاری از گروه‌ها و احزاب در انتخابات این دوره کمتر به مسئله تبلیغات سنتی پرداخته‌اند و حتی برخی از کاندیداها تنها از روش جدید در بستر فضای مجازی در تبلیغات استفاده کردند.

واعظی با اشاره به اینکه در روز رأی‌گیری نیز بسیاری از افراد از طریق موبایل خود، لیست نامزدها را انتخاب کرده و رای می‌دادند، اضافه کرد: در این دوره از برگزاری انتخابات، به گفته مسئولان امنیت بیشتری برقرار شد و تخلفات به مراتب کمتر از گذشته بود. اگرچه تمام قوانینی که برای رسانه‌های معمولی کشور حاکم بود، در فضای مجازی نیز حاکم شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فضای مجازی جای درگیری‌های لفظی خیابانی را برای طرفداران کاندیداهای مختلف پر کرد، گفت: اختلافات و اظهارنظرهای مردم نسبت به کاندیداهای خودشان در فضای مجازی صورت گرفت و این موضوع باعث شد کمتر شاهد درگیری‌ها و اختلافات علنی باشیم.

واعظی، تمامی این موارد را نیازمند ارائه خدمات با کیفیت عنوان کرد و گفت: فضای مجازی نیازمند جدی کیفیت بالا است و این خدمات ارائه نخواهد شد مگر اینکه برای کیفیت آن توجه مضاعفی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۰ موضوع اینترنت اشیاء در دنیا عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی شده است که در این سال ۵۰ میلیارد شیء و انسان به صورت هوشمند به هم متصل شوند و کنترل همه چیز با استفاده از فضای مجازی صورت می‌گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات، با اجرای این طرح در دنیا دیگر بحث ثانیه مطرح است و اختلال ثانیه‌ای، بسیاری از این معادلات را به هم خواهد زد به همین دلیل نیازمند ارائه خدمات با کیفیت در حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی هستیم.

واعظی با بیان اینکه متاسفانه در کشور کمتر به شفافیت در ارائه خدمات توجه شده است، اضافه کرد: با شفافیت می‌توان شاهد افزایش کیفیت و رقابت در عرصه خدمات به مشتریان بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نباید نگاه قیم‌مآبانه نسبت به خدماتی که به مردم می‌دهند، داشته باشند گفت: تمامی بنگاه‌های ارتباطی و اپراتورهای ارتباطی باید نسبت به کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند در فضای مجازی مسئول باشند و جایزه ملی کیفیت ارتباطات می‌تواند تاثیر مثبتی در ارزیابی این شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد.
کد مطلب: 41559
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام