کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیل گیتس: اپل باید با FBI در ماجرای «سن برنادینو» همکاری کند

6 اسفند 1394 ساعت 12:40

ایتنا- بیل گیتس،‌بر خلاق باقی بزرگان، از عدم همکاری اپل با پلیس آمریکا انتقاد کرد!




چندی بعد از دستور اف.بی.آی به اپل، مبنی بر ایجاد Backdoor در آیفون، متهم حمله تروریستی «سن برنادینو» و مقاومت اپل در برابر این درخواست ـ که با حمایت و تشویق بسیاری از شخصیت‌ها و از جمله شرکت‌های بزرگ نظیر گوگل و فیس‌بوک و مایکروسافت همراه شد ـ بیل گیتس خالق مایکروسافت در مصاحبه‌ای با «فایننشیال تایمز» با حمایت از درخواست اف.بی.آی، موضوع ایجاد Backdoor در آیفون را انکار کرد.


به گزارش ایتنا از تابناک بیل گیتس به فایننشیال تایمز گفت: این یک مورد خاص و ویژه است که در آن دولت درخواست دسترسی به اطلاعات را دارد. آنها (اف.بی.آی و دولت) درخواست یک رویه عمومی را ندارند و این درخواست مربوط به یک مورد به خصوص است.

این گفته‌های گیتس در حالی است که تیم کوک، مدیر عامل اپل، بر این باور است که تن دادن به خواست دولت در یک مورد، منجر به ایجاد رویه حقوقی و عرفی خطرناک خواهد شد. وی بر این باور است که اپل به اطلاعات دسترسی دارد، ولی از در اختیار قرار دادن آنها خودداری می‌کند. وی این شرایط را با حالتی مقایسه می‌کند که در آن از یک بانک یا شرکت ارتباط تلفنی درخواست ارائه اطلاعات هویتی یک شخص خاص داده می‌شود.

گیتس بر این باور است که دسترسی دولت به اطلاعات، فواید خاص خود را دارد؛ اما قوانینی برای محدود کردن این دسترسی و چگونگی آن لازم است. وی با اظهار امیدواری در مورد وارد شدن به فرآیندی برای این موضوع گفت: این امر منجر به ایجاد حصارها خواهد شد و در نتیجه، کاربران و مردم از این ایده که بهتر است دولت به هیچ نوع اطلاعاتی دسترسی نداشته باشد، فاصله بگیرند.

این سخنان بیل گیتس در حالی است که روز گذشته، مقام ارشد اف.بی.آی «جیمز کامی» طی یک یادداشت تصریح کرد: اف.بی.آی به دنبال ایجاد یک رویه قانونی و حقوقی در این مورد نیست و این موضوع در ارتباط با قربانیان و عدالت است؛ اما در عین حال اف.بی.آی تأکید کرده که با مقامات بخش «سن برنادینو» برای هک آیفون «سید فاروق» متهم این ماجرا همکاری می‌کند.

در همین حال، برخی گزارش‌ها، حاکی از آن است که اف.بی.آی از اپل درخواست ساخت نسخه‌ای از iOS سیستم عامل موبایل این شرکت را کرده که قابلیت محدودیت ورود گذرواژه را رفع کند. اپل اما معتقد است ایجاد چنین ابزاری منجر به ایجاد رویه عرفی و قضایی خطرناکی می‌شود که هر کسی قادر به سوء استفاده از آن خواهد بود.


کد مطلب: 41495

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41495/بیل-گیتس-اپل-باید-fbi-ماجرای-سن-برنادینو-همکاری-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir